godło

Nasze sale

ARCHIWUM 2015/2016 - Kaczory Donaldy

Zwiedzamy Ziemię Kaszubską

Dzisiaj 20 czerwca 2016 r. byliśmy na wycieczce zwiedzając ziemię kaszubską. Odwiedziliśmy: Rumię, Puck i Rozewie. Najpierw odwiedziliśmy kaktusiarnię w Rumi - cóż za wspaniałe okazy kaktusów mogliśmy obejrzeć! Panie kupiły nam po jednym kaktusiku na pamiątkę, które wzięliśmy do domu. Następnie pojechaliśmy do Pucka: spacerowaliśmy po molo, byliśmy w porcie oraz zwiedziliśmy stary zabytkowy kościół. Byliśmy również na rynku. Na koniec pojechaliśmy do Rozewia, gdzie weszliśmy z panią Jolą i panią Ewunią na latarnię morską - widoki - tam wysoko - wspaniałe! Zmęczeni, pełni wrażeń i bardzo zadowoleni - wróciliśmy po południu do przedszkola.

Zdrowo jemy - spotkanie z panią dietetyk

We wtorek 7 czerwca mieliśmy zajęcia z panią dietetyk o tematyce "Zdrowo jemy". Wspólnie z panią dietetyk przygotowywaliśmy pastę z fasoli. Najpierw widelcami pognietliśmy ugotowaną fasolę, później pani dodała różne zioła i dokładnie wymieszała. Następnie pastą z fasoli smarowaliśmy chleb i dodawaliśmy paprykę i ogórek. Tak przygotowane kanapki ze smakiem zjedliśmy. Mniam mniam - były pyszne!!!

Rodzinna wycieczka

W sobotę 21 maja wspólnie z rodzicami byliśmy na wycieczce w wiosce indiańskiej TIPI GARDEN w Marszewie. Bawiliśmy się doskonale. Najpierw pomalowano nam buzie i ubrano w stroje indiańskie. Na głowy założyliśmy oczywiście pióropusze. Później: pokonywaliśmy tor przeszkód, uczyliśmy się strzelać z łuku oraz słuchaliśmy indiańskich opowieści w indiańskim namiocie - tipi. Następnie zaśpiewaliśmy naszym kochanym mamom i tatom piosenki - wszak już niedługo jest Ich święto. Wręczyliśmy również przygotowane wcześniej w przedszkolu laurki. Kolejna atrakcją był grill: pieczone kiełbaski i świeżutkie bułeczki - mniam, mniam - pycha. Na koniec jeździliśmy na kucyku, który nazywał się Oskar. Zmęczeni, ale szczęśliwi pojechaliśmy do domów.

Zabawy z masą solną

Nikodema mama bawi się z nami masa solna.

Spotkanie z kolejarzem

W środę 18 maja do naszej grupy w przedszkolu przyszedł Pan kolejarz. Opowiedział nam o różnych rodzajach pociągów oraz o tym, jak ciekawie można podróżować po Polsce pociągiem. Pan kolejarz bardzo ciekawie opowiadał i słuchaliśmy Go  z zainteresowaniem. Miał dla nas również prezenty: książeczki oraz "smycze" do kluczy. Podziękowaliśmy pięknie Panu kolejarzowi i zrobiliśmy sobie wspólne, pamiątkowe zdjęcie.