godło

 

Co nowego?

poprzednim miesiącu lipiec 2018 następnym miesiącu
P W Ś C Pt S N
week 26 1
week 27 2 3 4 5 6 7 8
week 28 9 10 11 12 13 14 15
week 29 16 17 18 19 20 21 22
week 30 23 24 25 26 27 28 29
week 31 30 31
Brak wydarzeń

Nasze sale

 

Dinozaury

 

Dinozaury 

Dinozaury kolorują i zawsze żartują.
Panie swoje kochają i do przedszkola chętnie uczęszczają.

W naszej grupie pomagać nam zdobywać nowe wiadomości i umiejętności będą - pani Beata K.i pani Ewa P. a pomagać im będzie pani Beata S.

Drodzy Rodzice!

W maju będziemy zajmować się następującą tematyką:

  1. Jak powstaje książka?
  2. Na łące.
  3. Mama i tata.
  4. Zwierzęta.

Ad 1. W pierwszym tygodniu najwięcej uwagi poświęcimy książkom i temu, dlaczego warto je czytać. Dowiemy się, jak powstają książki i czym zajmują się: autor, redaktor, grafik i drukarz. Podczas dyskusji będziemy używać pojęć: literatura dziecięca, literatura młodzieżowa, literatura dla dorosłych, encyklopedie, podręczniki, albumy. Nauczymy się, jak bezpiecznie korzystać z internetu podczas wyszukiwania interesujących nas treści. Obejrzymy książki drukowane i pisane językiem Braille’a. Porozmawiamy o tym, czym różni się biblioteka od księgarni.

Przypomnimy zasady korzystania z przedszkolnego kącika książki, a także naprawimy i obłożymy nasze bajki i baśnie. Samodzielnie zaprojektujemy okładkę wybranej publikacji.

Podczas zabaw matematycznych będziemy doskonalić umiejętność dodawania, odejmowania różnych przedmiotów i przeliczania w zakresie 9. Użyjemy liczebnika głównego i porządkowego 9.

Będziemy uczestniczyć w zabawach rytmicznych i muzycznych oraz naśladować naszych ulubionych bohaterów bajek i baśni.

Ad 2. Wiosenne tygodnie to dobry czas, by wspólnie obserwować zmieniającą się przyrodę. Dlatego będziemy podziwiać piękno łąki, zwracać szczególną uwagę na jej mieszkańców i rośliny na niej rosnące. Wspólnie rozwiążemy zagadki i ułożymy zdania o łące i stawie. Poznamy etapy rozwoju żaby i motyla, a także zwyczaje kreta.

W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską ł. Będziemy rysować po śladzie i w tunelu. Przeliczymy głoski w słowach.

Podczas zabaw matematycznych będziemy posługiwać się liczebnikiem głównym i porządkowym 9 oraz doskonalić umiejętność dodawania, odejmowania różnych przedmiotów. Będziemy ćwiczyć rozpoznawanie i podawanie nazw figur geometrycznych, a także odzwierciedlanie układu przestrzennego na kartce. Użyjemy określeń: na, za, obok, pod, przed, z lewej / prawej strony, w prawym / lewym górnym / dolnym rogu itp. Sznurkiem odmierzymy odległość między przedmiotami, wykorzystując przy tym pojęcia: krótszy, dłuższy.

Utworzymy zbiory, które zawierają po tyle samo elementów. Ułożymy rytmy dwu- i trzyelementowe.

Z różnych materiałów wykonamy prace plastyczne.

Podczas zabaw zrobimy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała. Będziemy naśladować ruchy motyla.

Ad 3. W związku ze zbliżającym się Międzynarodowym Dniem Rodzin cały tydzień będziemy przygotowywać się do tego święta. Porozmawiamy o naszych rodzinach i o tym, jak możemy pomagać w domu, o tym, jakie zawody wykonują nasi rodzice. Wykonamy prace plastyczne na temat rodziny, a także upominki dla mamy i taty.

Z uwagą wysłuchamy tekstów czytanych przez nauczyciela i poznamy znaczenie trudnych słów.

Przygotujemy inscenizację na święto rodziny.

Będziemy rozpoznawać figury geometryczne i układać je z patyczków.

Podczas zabaw rytmicznych i gimnastycznych wykonamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała i orientację we własnym ciele.

Ad 4. Ostatni tydzień spędzimy, rozmawiając o naszych pupilach: psach i kotach, ich potrzebach i zwyczajach. Poznamy pracę weterynarza i dowiemy się, jak wygląda lecznica dla zwierząt. Wspólnie podyskutujemy także o zwierzętach mieszkających w zoo. Nauczymy się, jak zachowywać się w obecności zwierząt, których nie znamy.

Podczas zabaw słuchowych wskażemy głoskę z, a potem na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się tą głoską. W powietrzu i po śladzie będziemy rysować wzory i kształty literopodobne. Razem rozwiążemy zagadki na temat naszych ulubieńców.

Będziemy rozpoznawać głosy zwierząt i starać się określić sytuację, w jakiej dany odgłos mogły wydać.

Poćwiczymy przeliczanie elementów zbioru, dodawanie i odejmowanie, a także poznamy cyfrę 0 i zbiór pusty.

Podczas zabaw ruchowych, gimnastycznych i naśladowczych wykonamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała i rozwijające umiejętności pantomimiczne. Z uwagą wysłuchamy poleceń podczas ćwiczeń gimnastycznych i szybko na nie zareagujemy.

Drodzy Rodzice!

W kwietniu będziemy zajmować się następującą tematyką:

  1. Na wsi
  2. Praca rolnika
  3. Chronimy środowisko
  4. Kto Ty jesteś?

Ad 1. W pierwszym tygodniu porozmawiamy o życiu na wsi, o zwierzętach w zagrodzie i na pastwisku, o sadzie. Poznamy owoce, które rosną na krzewach i na drzewach. Będziemy klasyfikować zwierzęta według wybranych cech. Poznamy nazwy miejsc, w których mieszkają zwierzęta na wsi: obora, stajnia, kurnik, chlew. Porozmawiamy o właściwościach zdrowotnych produktów mlecznych. Podczas dyskusji użyjemy pojęcia nabiał. Dowiemy się, które zwierzęta są ssakami, i co je wyróżnia.

W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską j. Będziemy kreślić szlaczki i kształty literopodobne.

Ulepimy z plasteliny zwierzęta. Samodzielnie i wspólnie będziemy naśladować odgłosy zwierząt mieszkających na wsi.

Posłużymy się liczebnikiem głównym i porządkowym 8. Zapamiętamy kształt cyfry 8. Utworzymy zbiory ośmioelementowe.

Podczas zabaw będziemy wykonywać liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała. Dostosujemy swoje ruchy do słuchanej melodii.

Ad 2. W kolejnym tygodniu porozmawiamy o znaczeniu pracy rolnika dla wszystkich ludzi. Porównamy narzędzia, których dawniej używano na roli, z maszynami używanymi dziś. Poznamy nazwy: pług, brony, orka, traktor, kombajn, siewnik, motyka.

Porozmawiamy o tym, jakie czynności wykonuje codziennie rolnik, a jakie dzieci w przedszkolu. Użyjemy nazw pór dnia: świt, ranek, południe, popołudnie, zmierzch, wieczór.

     Przyporządkujemy różne czynności rolnika do pór roku.

Dowiemy się, jak i dzięki komu powstaje chleb (rolnik, młynarz, piekarz), jak młyny wyglądały dawniej, a jak wyglądają dziś. Wymienimy różne zbożowe produkty (mąka, kasze, płatki owsiane itp.).

Przeliczymy liczebnikami porządkowymi do 8 i utrwalimy kierunki: do przodu, do tyłu, w prawą stronę, w lewą stronę.

Podczas zabaw logopedycznych będziemy ćwiczyć sprawność aparatu mowy.

Będziemy uczestniczyć w licznych zabawach ruchowych w sali przedszkolnej i w ogrodzie.

Ad 3. W następny, tygodniu najwięcej uwagi poświęcimy ekologii i działaniom proekologicznym. Podyskutujemy o tym, jak dbać o środowisko, dlaczego segregowanie śmieci jest takie ważne. Zastanowimy się, jak można wykorzystywać zużyte przedmioty, np. stare gazety, opakowania. Dowiemy się, skąd się bierze prąd i co robić, by go oszczędzać.

W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską w. Będziemy kreślić po śladzie i rysować w tunelu szlaczki i kształty literopodobne.

Ze starych gazet wykonamy pracę plastyczną techniką kolażu. Przygotujemy plakat o tym, jak szanować zieleń, a potem porozmawiamy o swoich pracach i pomysłach.

Wspólnie poćwiczymy segregowanie śmieci do odpowiednich pojemników.

Użyjemy pojęć fauna i flora, a także będziemy klasyfikować zwierzęta i rośliny według wybranej cechy.

Podczas zabaw wykonamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała.

Ad 4. W związku ze zbliżającymi się świętami: Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej i Świętem Konstytucji Trzeciego Maja w ostatnim tygodniu kwietnia porozmawiamy o Polsce i Europie. Wspólnie zastanowimy się, co to znaczy być Polakiem. Poznamy różne legendy związane z powstaniem państwa polskiego, z Krakowem i Warszawą. Dowiemy się, co znaczą pojęcia: stolica, ojczyzna, kraj, naród, utrwalimy wygląd Polskiego godła i flagi. Posłuchamy hymnu polskiego i utrwalimy jego tekst. Wysłuchamy także hymnu Unii Europejskiej.

Na mapie Polski pokażemy główne rzeki: Wisłę i Odrę, a także najważniejsze miasta. Na mapie Europy odnajdziemy Polskę.

W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską f. Będziemy kreślić po śladzie i rysować w tunelu szlaczki i kształty literopodobne.

Nauczymy się kroku podstawowego krakowiaka.

Podczas ćwiczeń gimnastycznych wykonamy różne rodzaje ruchów: skoczne, bieżne, rzucanie do celu.

Drodzy Rodzice !

W marcu nasze zajęcia i zabawy będą związane z następującą tematyką:

  1. Oznaki wiosny
  2. Wszystko rośnie
  3. Pracowita wiosna
  4. Święta Wielkanocne

Ad. 1

W marcowym tygodniu najwięcej uwagi poświęcimy zmianom, jakie zachodzą w przyrodzie wraz ze zbliżającą się wiosną. Podczas spacerów poobserwujemy, jak zmieniają się krzewy i drzewa, czy kwitną już pierwsze wiosenne kwiaty, a także będziemy nasłuchiwać, czy wróciły już ptaki. Poznamy przysłowie W marcu jak w garncu i porozmawiamy o tym, jak dobierać odpowiedni ubiór do pogody. Dowiemy się, do czego służy kalendarz. Przygotujemy kalendarz pogody i przedstawimy za pomocą symboli obserwowaną aurę. Rozpoznamy dźwięki, które można usłyszeć w marcu – odgłosy deszczu, wiatru, burzy. W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską g. Będziemy posługiwać się liczebnikiem głównym i porządkowym 7. Zapamiętamy kształt cyfry 7. Stworzymy zbiory siedmioelementowe. Utrwalimy pojęcia: lewa strona, prawa strona.

Ad. 2

W kolejnym tygodniu na podstawie różnych tekstów i własnych obserwacji porozmawiamy o pracach, które wykonuje się wiosną w ogrodzie, oraz o wiosennych kwiatach. Poznamy części rośliny (łodyga, korzeń, liście, kwiaty) i porozmawiamy, jakie są ich funkcje. Razem odwiedzimy kwiaciarnię i dowiedzieliśmy się, co można tam kupić i jak wygląda praca florystki. Pełnymi zdaniami opowiemy o tym, co należy robić, by zdrowo rosnąć. Wykonamy prace plastyczne na temat wiosennych kwiatów. Rozpoznamy różne kolory. W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską c. Będziemy kreślić szlaczki i kształty literopodobne. W słyszanych wyrazach rozróżnimy głoski c i dz. Podczas zabaw będziemy używać poznanych liczebników porządkowych. Samodzielnie przygotujemy smaczne kanapki z białym serem, ogórkiem, rzodkiewką i szczypiorkiem, zgodnie z odpowiednią kolejnością czynności, zaczynając od umycia rąk, a na nakryciu stołów i degustacji kończąc. Wspólnie wykonamy liczne ćwiczenia rytmiczne oraz naśladowcze, rozwijające koordynację ruchową.

Ad. 3

W kolejnym marcowym tygodniu porozmawiamy o wiosennych porządkach domowych i pracach, które wykonuje się wiosną w ogrodzie. Na podstawie własnych obserwacji i doświadczeń porozmawiamy o roślinach rosnących w szklarni i ogrodzie botanicznym, a także o sposobach ich pielęgnacji. Dowiemy się, co jest niezbędne, by rośliny mogły rosnąć (odpowiednie światło, temperatura, woda), a następnie w przedszkolnym kąciku ogrodniczym zasiejemy rzeżuchę i zasadzimy cebulę. Podczas zabaw orientacyjnych będziemy używać określeń: na, w, obok, za, przed. Wykonamy prace plastyczne z wykorzystaniem farb, plasteliny i materiałów przyrodniczych (nasion kukurydzy, kolorowej fasoli, grochu).

Ad. 4

W ciągu ostatniego tygodnia porozmawiamy głównie na temat wielkanocnych zwyczajów, symboli i potraw. Dowiemy się, czym charakteryzuje się sztuka i tradycje ludowe różnych regionów Polski (Łowicza, Podhala, Śląska). Użyjemy przy tym pojęcia tradycji. Porozmawiamy, czym jest tradycja i jak powstaje. Posłuchamy oberka, mazurka i różnych przyśpiewek ludowych, tańcząc do ich melodii. Wykonamy wielkanocne serwetki, kurczaczki, palmy. Ozdobimy pisanki. Na mapie Polski wyszukamy różne miasta i odmierzymy sznurkiem odległość między nimi. Wysłuchamy głoski w słyszanych słowach i ułożymy zdania z określonym wyrazem. Przeliczymy wyrazy w zdaniach. Podczas opowiadania historyjek zwrócimy uwagę na następstwo zdarzeń. Podczas zabaw muzycznych i rytmicznych dostosujemy swój ruch do zmieniającego się tempa, rytmu i melodii.

Drodzy Rodzice !

W lutym nasze zajęcia i zabawy będą związane z następującą tematyką:

  1. Nasze ulubiona baśnie
  2. Karnawał
  3. W dawnych czasach i baśniach
  4. Kiedy patrzę w niebo

Ad. 1

Kolejny zimowy tydzień spędzimy, rozmawiając o naszych ulubionych książkach i czytając przyniesione przez dzieci bajki i baśnie. Porozmawiamy także o teatrze kukiełkowym, teatrze cieni, użyjemy słów: aktor, scena, kurtyna, bilet, kasa. Dowiemy się, jak należy zachowywać się podczas spektaklu. Przygotujemy zabawy teatralne, wykonamy paluszkowe kukiełki oraz kukiełki z papieru i innych materiałów, a także dekoracje. Nauczymy się planować naszą pracę. Wykorzystując wyobraźnię, samodzielnie ułożymy bajki. Uzupełnimy także treść baśni, które znamy. Zróżnicujemy przedmioty, używając pojęć: coraz większe, coraz mniejsze. Różnymi technikami stworzymy prace plastyczne na temat ulubionych postaci z bajek. Ułożymy i narysujemy grę planszową. Podczas zabaw pantomimicznych będziemy uczyć się przekazywać informacje tylko za pomocą ruchu i mimiki.

Ad. 2

Luty to czas balów i zabaw karnawałowych. Dlatego na podstawie opowiadania i ilustracji porozmawiamy o tym, co to jest karnawał i maska. Nauczymy się nowego tańca – samby. Nauczymy się śpiewać nową piosenkę Przedszkolna samba. Będziemy grać na marakasach i grzechotkach. W słyszanych wyrazach wskażemy głoskę n, a potem na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się tą głoską. W powietrzu i po śladzie będziemy rysować kształty literopodobne. W wyrazach rozróżnimy głoskę p i b. Przeliczymy elementy w zbiorach i porównywamy ich liczebność. Użyjemy pojęć: największy, najmniejszy. Wyklaszczemy różne rytmy do podanych słów. Podczas zabaw muzycznych i rytmicznych będziemy poruszać się zgodnie ze słyszaną muzyką i rytmem. Będziemy doskonalić swoją szybkość, skoczność i celność rzutów. Będziemy ćwiczyć aparat mowy podczas gimnastyki buzi i języka.

Ad. 3

W następnym tygodniu najwięcej uwagi poświęcimy temu, jak wyglądało życie na Ziemi przed tysiącami lat. Na podstawie różnych tekstów i ilustracji porozmawiamy o tym, jakie zwierzęta i rośliny wtedy występowały, czym charakteryzowały się dinozaury, gdzie mieszkali jaskiniowcy i jak wyglądała ich codzienność. Dowiemy się, jak powstał węgiel i jak jest wykorzystywany. Podyskutujemy o tym, co robi archeolog na wykopaliskach. W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską s. Będziemy kreślić po śladzie i rysować w tunelu szlaczki oraz kształty literopodobne. Rozpoznamy odgłosy, które można wydobywać z różnych przedmiotów. Przygotujemy instrumenty z puszek aluminiowych, grochu i opakowań po jogurtach, a następnie wystukamy różne rytmy. Podczas zabaw matematycznych będziemy doskonalić umiejętność dodawania i odejmowania różnych przedmiotów. Poćwiczymy przeliczanie elementów i tworzenie zbiorów sześcioelementowych. Będziemy używać liczebnika głównego i porządkowego 6. Z różnych figur geometrycznych ułożymy sylwetki zwierząt i roślin. Poznamy nowe techniki plastyczne: malowanie akwarelami, rysowanie tuszem na papierze, odciskanie różnych elementów w masie solnej. Będziemy uczestniczyć w zabawach rytmicznych i muzycznych z przyborami (szarfami, obręczami, woreczkami gimnastycznymi itd.) lub bez nich.

Ad. 4

W ostatnim tygodniu na podstawie utworów oraz ilustracji porozmawiamy o kosmosie, wyprawach kosmicznych, planetach i gwiazdach. Poznamy nazwy planet Układu Słonecznego. Dowiemy się, co to jest astronomia, co robią astronom i astronauta, co to jest Wielki Wóz i co można zobaczyć w planetarium. Podyskutujemy o tym, jak może wyglądać życie na nieznanej planecie i jak mogą wyglądać jej mieszkańcy. W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską r. Będziemy kreślić po śladzie i rysować w tunelu szlaczki oraz kształty literopodobne. Samodzielnie przygotujemy grę planszową „W kosmosie” i ustalimy jej zasady. Poćwiczymy określanie położenia przedmiotów na kartce i użyjemy określeń: na środku kartki, na górze kartki, z prawej / z lewej strony, w lewym górnym rogu itp. Powtórzymy cechy figur geometrycznych i sklasyfikujemy je według dwóch wybranych cech. Podczas zabaw wykonamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała.

Drodzy Rodzice!

W styczniu nasze zajęcia i zabawy będą związane z następującą tematyką:

  1. Skok w Nowy Rok
  2. Wszędzie biało
  3. Babcia i Dziadek
  4. Zimowe zabawy

Ad. 1

W pierwszym tygodniu stycznia na podstawie słuchanych tekstów i własnych obserwacji porozmawiamy o porach roku i miesiącach ( czym się charakteryzują, z czym się kojarzą). Utrwalimy nazwy i kolejność miesięcy oraz dni tygodnia. Przygotujemy tygodniowy kalendarz, w którym codziennie będziemy rysować, co robiliśmy poprzedniego dnia. Poznamy zwyczaje związane z nocą sylwestrową i składaniem życzeń. Porozmawiamy o marzeniach i planach związanych z nowym rokiem. W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską „p”. Porysujemy po śladzie i w tunelu. Będziemy dzielić słowa na sylaby, rozwiązywać rebusy. Będziemy naśladować różne dźwięki. Utrwalimy umiejętność posługiwania się pojęciami: najmłodszy, najstarszy, najwyższy, najniższy. Podczas zabaw ruchowych z elementami pantomimy wykorzystamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała i umiejętności naśladowcze.

Ad.2

W kolejnym tygodniu dużo uwagi poświęcimy zimowym zjawiskom atmosferycznym. Porozmawiamy o różnych stanach skupienia wody. Dowiemy się, czym jest śnieg i lód i że każdy płatek śniegu jest inny. Podczas eksperymentów będziemy obserwować jak lód zmienia się w wodę, a woda w parę. Podyskutujemy o tym, kto i dlaczego lubi zimę. Poznamy zwierzęta, które mieszkają blisko biegunów. W słyszanych słowach będziemy wskazywać głoskę „y”, a potem narysujemy przedmioty, których nazwy kończą się tą głoską. Wyszukamy także głoskę „p” na początku, w środku i na końcu słyszanych wyrazów. W powietrzu i na kartce będziemy wodzić palcem, kreśląc wybrane kształty. Będziemy rozwijać wypowiedzi poprzez dodawanie słów. Różnymi technikami wykonamy prace plastyczne na temat zimy. Podczas zabaw matematycznych utworzymy zbiory czteroelementowe, przez dodawanie i zabieranie elementów. Porównamy liczebność zbiorów. Rozdzielimy po tyle samo przedmiotów.

Ad.3

W związku ze zbliżającym się Dniem Babci i Dziadka cały tydzień będziemy przygotowywać się do tego święta. Opowiemy o swoim domu i o tym, jak spędzamy czas ze swoimi dziadkami. Poznamy zabawy, w które dawniej się bawiono. Z uwagą wysłuchamy, a następnie nauczymy się na pamięć wierszy i piosenek o babciach i dziadkach. Narysujemy portrety babci i dziadka, wykonamy upominki dla dziadków. W słyszanych słowach wskażemy głoskę „b”, a potem na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się tą głoską. W powietrzu i po śladzie będziemy rysować szlaczki oraz kształty literopodobne . Podczas zabaw matematycznych będziemy klasyfikować przedmioty według dwóch wybranych cech. Przeliczymy elementy w zbiorach.

Ad.4

Zimowe tygodnie to doskonały czas, by dzieci nauczyły się, jak dostosować ubiór do pogody, aby czuć ciepło i wygodę podczas zabaw na świeżym powietrzu. Dlatego na podstawie własnych doświadczeń i słuchanych tekstów dobierzemy ubrania stosownie do pogody i pory roku. Porozmawiamy także o ulubionych zabawach na śniegu i sportach zimowych. Rozwiążemy zagadki na temat zimy. Będziemy słuchać słów z głoskami „s” i „sz” oraz wskazywać, która z tych głosek znajduje się w danym słowie. W innych słowach wskażemy kolejne głoski, przeliczymy ich liczbę, i utworzymy zbiory z tyloma elementami, ile było głosek. Nauczymy się różnicować rytmy 2-,3-,4-miarowe wygrywane na tamburynie. Będziemy rysować linie łamane, faliste i pętle po śladzie. Będziemy przeliczać elementy w zbiorze, posługiwać się liczebnikiem głównym i porządkowym 5. Wspólnie utworzymy kodeks bezpiecznej zabawy i porozmawiamy o tym, jak należy bawić się na śniegu, by nie zrobić krzywdy sobie ani innym. Podczas gier i zabaw będziemy doskonalić szybką reakcję na sygnał dźwiękowy. Poćwiczymy stawanie w kole, rzędzie i szeregu.

Drodzy Rodzice!

W grudniu nasze zajęcia i zabawy będą związane z następującą tematyką:

  1. Świąteczne pocztówki
  2. Zwierzęta zimą
  3. Spotkanie przy wigilijnym stole
  4. Świąteczne zwyczaje

Ad. 1

W pierwszym tygodniu grudnia wiele uwagi poświęcimy mikołajkom i zbliżającym się świętom Bożego Narodzenia. Dowiemy się jakie elementy muszą znaleźć się na kopercie zanim wyślemy list (znaczek pocztowy, adres nadawcy, adres odbiorcy). Dowiemy się jak wygląda praca na poczcie, jaką drogę musi przejść list, aby trafić do adresata i co robią listonosz, kasjer oraz naczelnik. Porozmawiamy o tym, jak ludzie komunikowali się na odległość dawniej i dziś, jak można bezpiecznie korzystać z internetu. Poznamy podstawowe części komputera: procesor, monitor, myszkę, klawiaturę. W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską k. Wskażemy pierwsze i ostatnie głoski w słowach. W wypowiedziach będziemy używać określeń porządkujących kolejność zdarzeń : najpierw, na początku, później, na koniec, na zakończenie. Podczas zabaw matematycznych określimy liczebność zbiorów i wskażemy, w których zbiorach jest tyle samo, mniej lub więcej elementów. Będziemy uczestniczyć w zabawach rytmicznych i muzycznych z wykorzystaniem przyborów.

Ad.2

W kolejnym grudniowym tygodniu porozmawiamy o tym, czego zwierzęta potrzebują, aby przetrwać zimę. Z przyniesionych nasion, ziaren i suszonych owoców przygotujemy „smakowite sopelki” – pokarm dla ptaków. Poznamy pracę leśniczego, połączymy tropy ze zwierzętami, które je zostawiają. Opisując różne materiały będziemy używać pojęć: gładki, szorstki, chropowaty, przyjemny, nieprzyjemny. Będziemy próbować budować zdania złożone. W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską u. Będziemy przeliczać sylaby w wyrazach. Podczas zabaw matematycznych będziemy posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi: 1, 2, 3, będziemy budować zbiory, które zawierają po tyle samo elementów, ułożymy rytmy dwu- i trzyelementowe. Będziemy działać plastycznie z wykorzystaniem różnorodnych materiałów. Podczas zabaw ruchowych wykonamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała. Dostosujemy swoje ruchy do zmieniającego się rytmu. Będziemy naśladować odgłosy zwierząt.

Ad.3

W okresie przedświątecznym najwięcej uwagi poświęcimy przygotowaniom do świąt, zwyczajom świątecznym i tradycyjnym . Wspólnie zrobimy porządki, przygotujemy różne ozdoby choinkowe i udekorujemy naszą salę. Ozdobimy pierniczki na naszą wigilię, nauczymy się nowych kolęd i przypomnimy sobie już wcześniej poznane kolędy i pastorałki oraz piosenki o tematyce świątecznej. Nadal będziemy robić przysmaki dla ptaków i dokarmiać je. Będziemy klasyfikować i przeliczać wybrane elementy, mierzyć długość za pomocą różnych przedmiotów ( sznurka, linijki, kapci), posługiwać się pojęciami: najdłuższy, najkrótszy, najwyższy, najniższy, średni, najmniejszy, największy. Podczas ćwiczeń gimnastycznych pokonamy tor przeszkód.

Ad.4

Podczas ostatniego tygodnia będziemy bawić się w teatr. Będziemy inscenizować różne scenki, także te o tematyce bożonarodzeniowej. Będziemy śpiewać poznane kolędy i odgrywać role po ich wcześniejszym omówieniu. Wykonamy szereg ćwiczeń oddechowych i usprawniających aparat mowy. Będziemy opanowywać tremę. Rozwiążemy zagadki na temat teatru, utrwalimy pojęcia: aktor, aktorka, bilet, brawa, oklaski, kulturalne zachowanie w teatrze. Podczas zabaw w „głuchy telefon” rozwiniemy koncentrację uwagi i pamięć słuchową. Ruchem i gestem będziemy naśladować kolegów w zabawach pantomimicznych.

                                                                                           

Drodzy rodzice

W listopadzie będziemy realizować następujące tematy:

  1. Na starej fotografii
  2. Jesienna muzyka
  3. Mali artyści
  4. Ciepło i miło...

Ad 1.
W tym tygodniu naszym głównym zagadnieniem będzie rodzina. Na podstawie fotografii, słuchanym opowiadań i własnych doświadczeń porozmawiamy o rodzinach wielopokoleniowych, o naszych rodzinach i ich członkach (zwłaszcza dziadkach). Porównamy zabawy i zabawki z czasów, gdy nasi dziadkowie byli dziećmi, z tymi, które są teraz popularne. Nauczymy się zabaw sprzed lat. Podczas opowiadania różnych historii przedstawimy zdarzenia zgodnie z kolejnością czasową. Omówimy pracę fotografa i porozmawiamy o tym, po co się robi zdjęcia, kogo i co warto fotografować. W otoczeniu i na ilustracji wyszukamy przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się na głoskę e. Będziemy kreślić po śladzie i rysować w tunelu wzory, szlaczki i kształty literopodobne. Weźmiemy udział w zabawach słuchowych utrwalających głoski: a, o, l, m, e.
Będziemy klasyfikować przedmioty według dwóch cech, a także rozpoznawać kształty figur geometrycznych. Na podstawie drzewa genealogicznego opowiemy, kto jest kim dla wybranego członka rodziny. Poznamy pojęcie: pokrewieństwo.
Podczas ćwiczeń gimnastycznych wykonamy różne rodzaje ruchów: skoczne, bieżne, z czworakowaniem, w parach i indywidualnie.

Ad 2.
Ten tydzień spędzimy słuchając jesiennej muzyki, dźwięków deszczu i wiatru. Zagramy i wystukamy rytmy na instrumentach i różnych przedmiotach. Dopasujemy dźwięki instrumentów do słyszanych słów wierszy. Będziemy śpiewać piosenki i ruchem wyrażać ich treść. Z rzeczy codziennego użytku sami zrobimy nowe instrumenty. Poznamy pojęcia związane z muzyką: orkiestra, dyrygent, nuty. Porozmawiamy o ciszy i o tym, czy istnieje cisza absolutna. Będziemy posługiwać się liczebnikiem głównym i porządkowym: 2. Ułożymy zbiory dwuelementowe – dorysujemy lub skreślimy określone elementy. W otoczeniu i na ilustracji wyszukamy przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się na głoskę t. Będziemy kreślić po śladzie i rysować w tunelu wzory, szlaczki i kształty literopodobne. Pobawimy się figurami geometrycznymi i ułożymy rytmy. Podczas zabaw muzycznych i rytmicznych dostosujemy swój ruch do zmieniającego się tempa, rytmu i melodii.

Ad 3.
Przez cały tydzień nasze rozmowy będą związane ze sztuką. Dowiemy się, jak swoje dzieła tworzą malarze i rzeźbiarze, w jaki sposób powstają filmy animowane i co to jest graffiti. Samodzielnie wymyślimy treść filmu (co będzie na początku, w środku i na końcu), zgromadzimy potrzebne przedmioty i nagramy ten film kamerą. W wyznaczonym miejscu stworzymy graffiti kredką. Będziemy posługiwać się pojęciami: muzeum, eksponat, wyobraźnia, rysownik, grafik, stop-klatka, graffiti. W otoczeniu i na ilustracji wyszukamy przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się na głoskę d. Będziemy kreślić po śladzie i rysować w tunelu wzory, szlaczki i kształty literopodobne. Sklasyfikujemy różne przedmioty według wybranych cech. Ułożymy rytmy. Z uwagą wysłuchamy opowiadań i wierszy o tematyce związanej ze sztuką. Podczas zabaw wykonamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała. Dostosujemy swój ruch do słuchanej melodii.

Ad 4.
Gdy na zewnątrz jest coraz zimnej, często pada deszcz, a czasem nawet śnieg, szczególnie zwracamy uwagę na to, jak się ubierać, by było nam ciepło i sucho niezależnie od pogody. O tym porozmawiamy także w przedszkolu. Dowiemy się, czym zajmuje się krawcowa i jakich przyborów krawieckich używa. Zobaczymy, że podobny kształt mają igły do szycia, igły na sośnie oraz te do strzykawki. W otoczeniu i na ilustracji wyszukamy przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się na głoskę i. Będziemy kreślić po śladzie i rysować w tunelu wzory, szlaczki i kształty literopodobne. Pobawimy się w kalambury i odgadniemy słowa, które pokażą inne dzieci. Posłuchamy muzyki klasycznej wyrażającej np. spokój lub grozę. Stworzymy zdania i rozwiniemy je przez dodawanie kolejnych słów. Przeliczymy wyrazy w zdaniach. Podczas zabaw będziemy doskonalić orientację w przestrzeni i posługiwać się określeniami: na, w, obok, za, przed. Będziemy posługiwać się liczebnikiem głównym i porządkowym: 3. Ułożymy zbiory trzyelementowe – dorysujemy lub skreślimy określone elementy. W zabawach rytmicznych i muzycznych ruchem odzwierciedlimy nastrój utworu muzycznego.

Drodzy Rodzice!

W październiku nasze zajęcia i zabawy będą związane z następującą tematyką:

  1. W zdrowym ciele zdrowy duch
  2. Jesienią w parku
  3. Jesienią w lesie
  4. Przygotowania do zimy

Ad. 1

Jesienne tygodnie to czas częstych przeziębień lecz także doskonała pora, aby dzieci nauczyły się , że ubiór dostosowany do pogody, jedzenie warzyw i owoców oraz ruch pomogą być zdrowym i pełnym sił. Dlatego ważnym tematem będą witaminy. Poznamy ich nazwy, zastanowimy się dlaczego są potrzebne i wskażemy produkty, w których występują. Podamy nazwy różnych ubrań. Dobierzemy strój do pogody i klasyfikujemy jego elementy ze względu na przeznaczenie. Na podstawie opowiadania i własnych doświadczeń wyciągniemy wnioski, kiedy najłatwiej można się przeziębić i co wtedy należy zrobić. Dowiemy się, czym zajmują się lekarz(pediatra, okulista, stomatolog) i pielęgniarka, jakiego sprzętu używają. Wyjaśnimy także powiedzenie: ”ruch to zdrowie”. Podczas przygotowań do grupowych zawodów sportowych podyskutujemy o zdrowej rywalizacji, porażce, wygranej i zasadach fair play.

Ad.2

Jesień to doskonała pora, aby dzieci obserwowały zmiany w otaczającej je przyrodzie i zwracały uwagę na jej piękno. Dzieci lubią o tym dyskutować. Dzięki eksperymentowi i obserwowaniu przyrody poznamy zjawisko zmiany stanu skupienia wody i wyciągniemy wnioski z obserwacji. Rozpoznamy także różne dźwięki związane z wodą. Nasz kącik przyrody zapełnia się darami pani jesieni – kasztanami, żołędziami. Nauczymy się nazw drzew, z których pochodzą. Z zebranych jesiennych skarbów będziemy układać rytmy, zbiory i przeliczać elementy. Z materiału przyrodniczego powstaną ciekawe prace plastyczne.W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską a. Będziemy rysować linie i kształty litero podobne podczas śpiewania piosenki. Aktywnie posłuchamy muzyki- będziemy poruszać się zgodnie z rytmem melodii i zmieniającym się tempem.

Ad.3

Najwięcej uwagi poświęcimy zwierzętom przygotowującym się do zimy. Będziemy oglądać albumy i książki tematyce przyrodniczej, a następnie rozmawiać o jesiennym lesie i jego mieszkańcach. Poznamy także inne typy lasów (np. dżunglę). Z różnych materiałów wykonamy makietę lasu. Posadzimy nasiona drzew i rozpoczniemy obserwację przyrodniczą. Poznamy grzyby jadalne i niejadalne. Rozpoznamy odgłosy lasu. W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską l. Będziemy sylabizować słowa, wskazywać pierwszą i ostatnia sylabę. Będziemy także używać określeń porządkujących kolejność zdarzeń: najpierw, potem, później, na końcu. Podczas śpiewania będziemy grać na instrumentach i rozróżniać ich dźwięki i nazywać instrumenty. Będziemy także uczestniczyć w zabawach rytmicznych i muzycznych.

Ad.4

W kolejnym jesiennym tygodniu porozmawiamy o tym, jak ludzie przygotowują się do zimy, co to znaczy robić zapasy na zimę, jakie przetwory można zrobić z warzyw i owoców, a także jakie prace wykonuje się jesienią w ogrodzie. Poznamy pojęcia: spiżarnia, pikle, suszarka, pasteryzacja. Podczas zabaw porządkowo – orientacyjnych będziemy układać ilustracje z przetworami w spiżarni, używając przy tym określeń: szereg, na najwyższej, na środkowej, na najniższej półce. Będziemy posługiwać się liczebnikiem porządkowym: pierwszy. Zapamiętamy kształt cyfry 1. Wyszukamy i utworzymy zbiory jednoelementowe. Wymyślimy różne gry i zabawy, które umilą zimowe wieczory. Poszukamy słów rozpoczynających się głoską m. Będziemy kreślić szlaczki i kształty literopodobne. Pełnymi zdaniami będziemy opowiadać o rzeczach dla nas ważnych. Wykonamy prace plastyczne różnymi technikami. Będziemy naśladować odgłosy, jakie wydaja zwierzęta. Podczas zabaw wykonamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłowa postawę ciała. 

                                                                                                

Spotkanie integracyjne w naszej grupie

 

Dinozaury jak już wiecie, żyły kiedyś na tym świecie. Ale kiedy, jak i gdzie ???

W tym tygodniu przedszkolaki zamieniły się w archeologów. Odkrywając wykopaliska dowiedziały się jak wyglądało życie na Ziemi przed tysiącami lat, czym charakteryzowały się dinozaury, gdzie mieszkali i jak wyglądała ich codzienność…

 

Warsztaty pizzy

Dzięki pomocy mamy Bartosza dzieci z grupy Dinozaury miały okazję uczestniczyć w warsztatach robienia własnej pizzy. Wycieczka do pobliskiej pizzerii „Ognisty Piec” była bardzo ekscytująca. Mali kucharze przygotowali najlepszą pizze na świecie.

 

Pienisty potwór

„Dzieci już od urodzenia są ciekawskimi badaczami i odkrywcami. Uczą się przez działanie”.

Na ten niecodzienny eksperyment prowadzony przez Panią Iwonę zebrało się całe przedszkole. Tym bardziej, że Pienisty Potwór powstał na naszych oczach w przedszkolnym ogrodzie. Każda dobra zabawa niesie ze sobą ładunek pozytywnych emocji, co dodatkowo wspiera proces uczenia się. Najlepiej bowiem zapamiętujemy to, co nam się miło kojarzy. Zobaczcie sami …

 

 

Olejowa winda

„Powiedz mi, a zapomnę,

Pokaż – a zapamiętam,

Pozwól mi działać, a zrozumiem !”

Konfucjusz



Powszechnie wiadomo, iż dzieci przedszkolne charakteryzuje naturalna ciekawość tego co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dzieci są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. Dzięki eksperymentom z Panią Iwona dzieci mogą zagłębić się w fascynujący świat przyrody, fizyki i chemii.

 

Eksperyment z balonem

Kolejny eksperyment z udziałem Pani Iwony - dmuchanie balona za pomocą sody i octu. Spróbuj zrobić to razem z nami. Do butelki wlej około szklanki octu, a do balona wsyp około 2 łyżeczki sody. Potem załóż balon na butelkę, przesyp zawartość sody z balona do butelki z octem i obserwuj….

 

 

Dzień Babci i Dziadka

Na Dzień Babci i Dzień Dziadka.

Chcemy Wam złożyć serdeczne życzenia.

Byście lat setnych dożyli, nie wiedząc co to zmartwienia.

25 stycznia w naszym przedszkolu Dinozaury mogły gościć swoje kochane Babcie i Dziadków. Bardzo dziękujemy za miły wspólny czas i mamy nadzieję, że prezenty się podobały.

 

Nasza Wigilia

Tradycyjnie w naszym przedszkolu odbyła się Wigilia. Wszystkiemu towarzyszyło wiele zwyczajów i symboli. Uroczystość przebiegła w bardzo miłej i wzruszającej atmosferze. Życzymy wszystkim Wesołych Świąt !!!

 

 

 

Czarujemy śnieg

Dzięki uprzejmości Pani Iwony z grupy Kubusiów Puchatków grupa Dinozaurów miała okazję zaobserwować jak powstaje śnieg. Eksperyment, którego byli uczestnikami bardzo ich zaciekawił i zaintrygował. Dziękujemy Pani Iwono za bardzo ciekawe zajęcia.

 

Spotkanie z rodzicami

Spotkanie świąteczne z rodzicami to niezwykły czas. Wspólne ozdabianie bombek i kartek świątecznych daje mnóstwo radości i wprowadza w świąteczny nastrój. Wszystkim rodzicom i dzieciom życzymy wesołych Świąt Bożego Narodzenia pełnych zdrowia i radości. ​

 

Spotkanie z Mikołajem

„Wszystkie dzieci Mikołaja kochają

Wszystkie dzieci na Niego czekają.

Moc prezentów każdemu przyniesie,

Każe dziecko z prezentów się cieszy….”

Wizyta Świętego Mikołaja w naszym Przedszkolu to jeden z najbardziej oczekiwanych przez dzieci dni w roku. Przygotowują się do niego bardzo starannie. Wszystkie grupy przygotowują piosenkę lub wiersz, które będą mogły zaprezentować przed tak wyjątkową osobą. Na zakończenie Mikołaj obdarował dzieci wspaniałymi prezentami. Królowały zabawki, ale również książki, kredki no i przede wszystkim słodycze. Miłym akcentem spotkania było wspólne zdjęcia z naszym wyjątkowym gościem. Dziękujemy Mikołaju. Obiecujemy że będziemy grzeczni.

 


 

Przedszkole Nr 32 "CISOWIACZKI" w Gdyni
ul. Kcyńska 6, 81-005 Gdynia
telefon: 58 623 63 43