godło

 

Co nowego?

poprzednim miesiącu styczeń 2018 następnym miesiącu
P W Ś C Pt S N
week 1 1 2 3 4 5 6 7
week 2 8 9 10 11 12 13 14
week 3 15 16 17 18 19 20 21
week 4 22 23 24 25 26 27 28
week 5 29 30 31
Śr Lut 14 @08:00 - 05:00PM
Teatrzyk

Nasze sale

 

Dinozaury

 

Dinozaury 

Dinozaury kolorują i zawsze żartują.
Panie swoje kochają i do przedszkola chętnie uczęszczają.

W naszej grupie pomagać nam zdobywać nowe wiadomości i umiejętności będą - pani Beata K.i pani Ewa P. a pomagać im będzie pani Beata S.

Drodzy Rodzice!

W styczniu nasze zajęcia i zabawy będą związane z następującą tematyką:

  1. Skok w Nowy Rok
  2. Wszędzie biało
  3. Babcia i Dziadek
  4. Zimowe zabawy

Ad. 1

W pierwszym tygodniu stycznia na podstawie słuchanych tekstów i własnych obserwacji porozmawiamy o porach roku i miesiącach ( czym się charakteryzują, z czym się kojarzą). Utrwalimy nazwy i kolejność miesięcy oraz dni tygodnia. Przygotujemy tygodniowy kalendarz, w którym codziennie będziemy rysować, co robiliśmy poprzedniego dnia. Poznamy zwyczaje związane z nocą sylwestrową i składaniem życzeń. Porozmawiamy o marzeniach i planach związanych z nowym rokiem. W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską „p”. Porysujemy po śladzie i w tunelu. Będziemy dzielić słowa na sylaby, rozwiązywać rebusy. Będziemy naśladować różne dźwięki. Utrwalimy umiejętność posługiwania się pojęciami: najmłodszy, najstarszy, najwyższy, najniższy. Podczas zabaw ruchowych z elementami pantomimy wykorzystamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała i umiejętności naśladowcze.

Ad.2

W kolejnym tygodniu dużo uwagi poświęcimy zimowym zjawiskom atmosferycznym. Porozmawiamy o różnych stanach skupienia wody. Dowiemy się, czym jest śnieg i lód i że każdy płatek śniegu jest inny. Podczas eksperymentów będziemy obserwować jak lód zmienia się w wodę, a woda w parę. Podyskutujemy o tym, kto i dlaczego lubi zimę. Poznamy zwierzęta, które mieszkają blisko biegunów. W słyszanych słowach będziemy wskazywać głoskę „y”, a potem narysujemy przedmioty, których nazwy kończą się tą głoską. Wyszukamy także głoskę „p” na początku, w środku i na końcu słyszanych wyrazów. W powietrzu i na kartce będziemy wodzić palcem, kreśląc wybrane kształty. Będziemy rozwijać wypowiedzi poprzez dodawanie słów. Różnymi technikami wykonamy prace plastyczne na temat zimy. Podczas zabaw matematycznych utworzymy zbiory czteroelementowe, przez dodawanie i zabieranie elementów. Porównamy liczebność zbiorów. Rozdzielimy po tyle samo przedmiotów.

Ad.3

W związku ze zbliżającym się Dniem Babci i Dziadka cały tydzień będziemy przygotowywać się do tego święta. Opowiemy o swoim domu i o tym, jak spędzamy czas ze swoimi dziadkami. Poznamy zabawy, w które dawniej się bawiono. Z uwagą wysłuchamy, a następnie nauczymy się na pamięć wierszy i piosenek o babciach i dziadkach. Narysujemy portrety babci i dziadka, wykonamy upominki dla dziadków. W słyszanych słowach wskażemy głoskę „b”, a potem na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się tą głoską. W powietrzu i po śladzie będziemy rysować szlaczki oraz kształty literopodobne . Podczas zabaw matematycznych będziemy klasyfikować przedmioty według dwóch wybranych cech. Przeliczymy elementy w zbiorach.

Ad.4

Zimowe tygodnie to doskonały czas, by dzieci nauczyły się, jak dostosować ubiór do pogody, aby czuć ciepło i wygodę podczas zabaw na świeżym powietrzu. Dlatego na podstawie własnych doświadczeń i słuchanych tekstów dobierzemy ubrania stosownie do pogody i pory roku. Porozmawiamy także o ulubionych zabawach na śniegu i sportach zimowych. Rozwiążemy zagadki na temat zimy. Będziemy słuchać słów z głoskami „s” i „sz” oraz wskazywać, która z tych głosek znajduje się w danym słowie. W innych słowach wskażemy kolejne głoski, przeliczymy ich liczbę, i utworzymy zbiory z tyloma elementami, ile było głosek. Nauczymy się różnicować rytmy 2-,3-,4-miarowe wygrywane na tamburynie. Będziemy rysować linie łamane, faliste i pętle po śladzie. Będziemy przeliczać elementy w zbiorze, posługiwać się liczebnikiem głównym i porządkowym 5. Wspólnie utworzymy kodeks bezpiecznej zabawy i porozmawiamy o tym, jak należy bawić się na śniegu, by nie zrobić krzywdy sobie ani innym. Podczas gier i zabaw będziemy doskonalić szybką reakcję na sygnał dźwiękowy. Poćwiczymy stawanie w kole, rzędzie i szeregu.

Drodzy Rodzice!

W grudniu nasze zajęcia i zabawy będą związane z następującą tematyką:

  1. Świąteczne pocztówki
  2. Zwierzęta zimą
  3. Spotkanie przy wigilijnym stole
  4. Świąteczne zwyczaje

Ad. 1

W pierwszym tygodniu grudnia wiele uwagi poświęcimy mikołajkom i zbliżającym się świętom Bożego Narodzenia. Dowiemy się jakie elementy muszą znaleźć się na kopercie zanim wyślemy list (znaczek pocztowy, adres nadawcy, adres odbiorcy). Dowiemy się jak wygląda praca na poczcie, jaką drogę musi przejść list, aby trafić do adresata i co robią listonosz, kasjer oraz naczelnik. Porozmawiamy o tym, jak ludzie komunikowali się na odległość dawniej i dziś, jak można bezpiecznie korzystać z internetu. Poznamy podstawowe części komputera: procesor, monitor, myszkę, klawiaturę. W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską k. Wskażemy pierwsze i ostatnie głoski w słowach. W wypowiedziach będziemy używać określeń porządkujących kolejność zdarzeń : najpierw, na początku, później, na koniec, na zakończenie. Podczas zabaw matematycznych określimy liczebność zbiorów i wskażemy, w których zbiorach jest tyle samo, mniej lub więcej elementów. Będziemy uczestniczyć w zabawach rytmicznych i muzycznych z wykorzystaniem przyborów.

Ad.2

W kolejnym grudniowym tygodniu porozmawiamy o tym, czego zwierzęta potrzebują, aby przetrwać zimę. Z przyniesionych nasion, ziaren i suszonych owoców przygotujemy „smakowite sopelki” – pokarm dla ptaków. Poznamy pracę leśniczego, połączymy tropy ze zwierzętami, które je zostawiają. Opisując różne materiały będziemy używać pojęć: gładki, szorstki, chropowaty, przyjemny, nieprzyjemny. Będziemy próbować budować zdania złożone. W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską u. Będziemy przeliczać sylaby w wyrazach. Podczas zabaw matematycznych będziemy posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi: 1, 2, 3, będziemy budować zbiory, które zawierają po tyle samo elementów, ułożymy rytmy dwu- i trzyelementowe. Będziemy działać plastycznie z wykorzystaniem różnorodnych materiałów. Podczas zabaw ruchowych wykonamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała. Dostosujemy swoje ruchy do zmieniającego się rytmu. Będziemy naśladować odgłosy zwierząt.

Ad.3

W okresie przedświątecznym najwięcej uwagi poświęcimy przygotowaniom do świąt, zwyczajom świątecznym i tradycyjnym . Wspólnie zrobimy porządki, przygotujemy różne ozdoby choinkowe i udekorujemy naszą salę. Ozdobimy pierniczki na naszą wigilię, nauczymy się nowych kolęd i przypomnimy sobie już wcześniej poznane kolędy i pastorałki oraz piosenki o tematyce świątecznej. Nadal będziemy robić przysmaki dla ptaków i dokarmiać je. Będziemy klasyfikować i przeliczać wybrane elementy, mierzyć długość za pomocą różnych przedmiotów ( sznurka, linijki, kapci), posługiwać się pojęciami: najdłuższy, najkrótszy, najwyższy, najniższy, średni, najmniejszy, największy. Podczas ćwiczeń gimnastycznych pokonamy tor przeszkód.

Ad.4

Podczas ostatniego tygodnia będziemy bawić się w teatr. Będziemy inscenizować różne scenki, także te o tematyce bożonarodzeniowej. Będziemy śpiewać poznane kolędy i odgrywać role po ich wcześniejszym omówieniu. Wykonamy szereg ćwiczeń oddechowych i usprawniających aparat mowy. Będziemy opanowywać tremę. Rozwiążemy zagadki na temat teatru, utrwalimy pojęcia: aktor, aktorka, bilet, brawa, oklaski, kulturalne zachowanie w teatrze. Podczas zabaw w „głuchy telefon” rozwiniemy koncentrację uwagi i pamięć słuchową. Ruchem i gestem będziemy naśladować kolegów w zabawach pantomimicznych.

                                                                                           

Drodzy rodzice

W listopadzie będziemy realizować następujące tematy:

  1. Na starej fotografii
  2. Jesienna muzyka
  3. Mali artyści
  4. Ciepło i miło...

Ad 1.
W tym tygodniu naszym głównym zagadnieniem będzie rodzina. Na podstawie fotografii, słuchanym opowiadań i własnych doświadczeń porozmawiamy o rodzinach wielopokoleniowych, o naszych rodzinach i ich członkach (zwłaszcza dziadkach). Porównamy zabawy i zabawki z czasów, gdy nasi dziadkowie byli dziećmi, z tymi, które są teraz popularne. Nauczymy się zabaw sprzed lat. Podczas opowiadania różnych historii przedstawimy zdarzenia zgodnie z kolejnością czasową. Omówimy pracę fotografa i porozmawiamy o tym, po co się robi zdjęcia, kogo i co warto fotografować. W otoczeniu i na ilustracji wyszukamy przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się na głoskę e. Będziemy kreślić po śladzie i rysować w tunelu wzory, szlaczki i kształty literopodobne. Weźmiemy udział w zabawach słuchowych utrwalających głoski: a, o, l, m, e.
Będziemy klasyfikować przedmioty według dwóch cech, a także rozpoznawać kształty figur geometrycznych. Na podstawie drzewa genealogicznego opowiemy, kto jest kim dla wybranego członka rodziny. Poznamy pojęcie: pokrewieństwo.
Podczas ćwiczeń gimnastycznych wykonamy różne rodzaje ruchów: skoczne, bieżne, z czworakowaniem, w parach i indywidualnie.

Ad 2.
Ten tydzień spędzimy słuchając jesiennej muzyki, dźwięków deszczu i wiatru. Zagramy i wystukamy rytmy na instrumentach i różnych przedmiotach. Dopasujemy dźwięki instrumentów do słyszanych słów wierszy. Będziemy śpiewać piosenki i ruchem wyrażać ich treść. Z rzeczy codziennego użytku sami zrobimy nowe instrumenty. Poznamy pojęcia związane z muzyką: orkiestra, dyrygent, nuty. Porozmawiamy o ciszy i o tym, czy istnieje cisza absolutna. Będziemy posługiwać się liczebnikiem głównym i porządkowym: 2. Ułożymy zbiory dwuelementowe – dorysujemy lub skreślimy określone elementy. W otoczeniu i na ilustracji wyszukamy przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się na głoskę t. Będziemy kreślić po śladzie i rysować w tunelu wzory, szlaczki i kształty literopodobne. Pobawimy się figurami geometrycznymi i ułożymy rytmy. Podczas zabaw muzycznych i rytmicznych dostosujemy swój ruch do zmieniającego się tempa, rytmu i melodii.

Ad 3.
Przez cały tydzień nasze rozmowy będą związane ze sztuką. Dowiemy się, jak swoje dzieła tworzą malarze i rzeźbiarze, w jaki sposób powstają filmy animowane i co to jest graffiti. Samodzielnie wymyślimy treść filmu (co będzie na początku, w środku i na końcu), zgromadzimy potrzebne przedmioty i nagramy ten film kamerą. W wyznaczonym miejscu stworzymy graffiti kredką. Będziemy posługiwać się pojęciami: muzeum, eksponat, wyobraźnia, rysownik, grafik, stop-klatka, graffiti. W otoczeniu i na ilustracji wyszukamy przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się na głoskę d. Będziemy kreślić po śladzie i rysować w tunelu wzory, szlaczki i kształty literopodobne. Sklasyfikujemy różne przedmioty według wybranych cech. Ułożymy rytmy. Z uwagą wysłuchamy opowiadań i wierszy o tematyce związanej ze sztuką. Podczas zabaw wykonamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała. Dostosujemy swój ruch do słuchanej melodii.

Ad 4.
Gdy na zewnątrz jest coraz zimnej, często pada deszcz, a czasem nawet śnieg, szczególnie zwracamy uwagę na to, jak się ubierać, by było nam ciepło i sucho niezależnie od pogody. O tym porozmawiamy także w przedszkolu. Dowiemy się, czym zajmuje się krawcowa i jakich przyborów krawieckich używa. Zobaczymy, że podobny kształt mają igły do szycia, igły na sośnie oraz te do strzykawki. W otoczeniu i na ilustracji wyszukamy przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się na głoskę i. Będziemy kreślić po śladzie i rysować w tunelu wzory, szlaczki i kształty literopodobne. Pobawimy się w kalambury i odgadniemy słowa, które pokażą inne dzieci. Posłuchamy muzyki klasycznej wyrażającej np. spokój lub grozę. Stworzymy zdania i rozwiniemy je przez dodawanie kolejnych słów. Przeliczymy wyrazy w zdaniach. Podczas zabaw będziemy doskonalić orientację w przestrzeni i posługiwać się określeniami: na, w, obok, za, przed. Będziemy posługiwać się liczebnikiem głównym i porządkowym: 3. Ułożymy zbiory trzyelementowe – dorysujemy lub skreślimy określone elementy. W zabawach rytmicznych i muzycznych ruchem odzwierciedlimy nastrój utworu muzycznego.

Drodzy Rodzice!

W październiku nasze zajęcia i zabawy będą związane z następującą tematyką:

  1. W zdrowym ciele zdrowy duch
  2. Jesienią w parku
  3. Jesienią w lesie
  4. Przygotowania do zimy

Ad. 1

Jesienne tygodnie to czas częstych przeziębień lecz także doskonała pora, aby dzieci nauczyły się , że ubiór dostosowany do pogody, jedzenie warzyw i owoców oraz ruch pomogą być zdrowym i pełnym sił. Dlatego ważnym tematem będą witaminy. Poznamy ich nazwy, zastanowimy się dlaczego są potrzebne i wskażemy produkty, w których występują. Podamy nazwy różnych ubrań. Dobierzemy strój do pogody i klasyfikujemy jego elementy ze względu na przeznaczenie. Na podstawie opowiadania i własnych doświadczeń wyciągniemy wnioski, kiedy najłatwiej można się przeziębić i co wtedy należy zrobić. Dowiemy się, czym zajmują się lekarz(pediatra, okulista, stomatolog) i pielęgniarka, jakiego sprzętu używają. Wyjaśnimy także powiedzenie: ”ruch to zdrowie”. Podczas przygotowań do grupowych zawodów sportowych podyskutujemy o zdrowej rywalizacji, porażce, wygranej i zasadach fair play.

Ad.2

Jesień to doskonała pora, aby dzieci obserwowały zmiany w otaczającej je przyrodzie i zwracały uwagę na jej piękno. Dzieci lubią o tym dyskutować. Dzięki eksperymentowi i obserwowaniu przyrody poznamy zjawisko zmiany stanu skupienia wody i wyciągniemy wnioski z obserwacji. Rozpoznamy także różne dźwięki związane z wodą. Nasz kącik przyrody zapełnia się darami pani jesieni – kasztanami, żołędziami. Nauczymy się nazw drzew, z których pochodzą. Z zebranych jesiennych skarbów będziemy układać rytmy, zbiory i przeliczać elementy. Z materiału przyrodniczego powstaną ciekawe prace plastyczne.W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską a. Będziemy rysować linie i kształty litero podobne podczas śpiewania piosenki. Aktywnie posłuchamy muzyki- będziemy poruszać się zgodnie z rytmem melodii i zmieniającym się tempem.

Ad.3

Najwięcej uwagi poświęcimy zwierzętom przygotowującym się do zimy. Będziemy oglądać albumy i książki tematyce przyrodniczej, a następnie rozmawiać o jesiennym lesie i jego mieszkańcach. Poznamy także inne typy lasów (np. dżunglę). Z różnych materiałów wykonamy makietę lasu. Posadzimy nasiona drzew i rozpoczniemy obserwację przyrodniczą. Poznamy grzyby jadalne i niejadalne. Rozpoznamy odgłosy lasu. W otoczeniu i na ilustracjach wyszukamy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską l. Będziemy sylabizować słowa, wskazywać pierwszą i ostatnia sylabę. Będziemy także używać określeń porządkujących kolejność zdarzeń: najpierw, potem, później, na końcu. Podczas śpiewania będziemy grać na instrumentach i rozróżniać ich dźwięki i nazywać instrumenty. Będziemy także uczestniczyć w zabawach rytmicznych i muzycznych.

Ad.4

W kolejnym jesiennym tygodniu porozmawiamy o tym, jak ludzie przygotowują się do zimy, co to znaczy robić zapasy na zimę, jakie przetwory można zrobić z warzyw i owoców, a także jakie prace wykonuje się jesienią w ogrodzie. Poznamy pojęcia: spiżarnia, pikle, suszarka, pasteryzacja. Podczas zabaw porządkowo – orientacyjnych będziemy układać ilustracje z przetworami w spiżarni, używając przy tym określeń: szereg, na najwyższej, na środkowej, na najniższej półce. Będziemy posługiwać się liczebnikiem porządkowym: pierwszy. Zapamiętamy kształt cyfry 1. Wyszukamy i utworzymy zbiory jednoelementowe. Wymyślimy różne gry i zabawy, które umilą zimowe wieczory. Poszukamy słów rozpoczynających się głoską m. Będziemy kreślić szlaczki i kształty literopodobne. Pełnymi zdaniami będziemy opowiadać o rzeczach dla nas ważnych. Wykonamy prace plastyczne różnymi technikami. Będziemy naśladować odgłosy, jakie wydaja zwierzęta. Podczas zabaw wykonamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłowa postawę ciała. 

                                                                                                

Nasza Wigilia

Tradycyjnie w naszym przedszkolu odbyła się Wigilia. Wszystkiemu towarzyszyło wiele zwyczajów i symboli. Uroczystość przebiegła w bardzo miłej i wzruszającej atmosferze. Życzymy wszystkim Wesołych Świąt !!!

 

 

 

Czarujemy śnieg

Dzięki uprzejmości Pani Iwony z grupy Kubusiów Puchatków grupa Dinozaurów miała okazję zaobserwować jak powstaje śnieg. Eksperyment, którego byli uczestnikami bardzo ich zaciekawił i zaintrygował. Dziękujemy Pani Iwono za bardzo ciekawe zajęcia.

 

Spotkanie z rodzicami

Spotkanie świąteczne z rodzicami to niezwykły czas. Wspólne ozdabianie bombek i kartek świątecznych daje mnóstwo radości i wprowadza w świąteczny nastrój. Wszystkim rodzicom i dzieciom życzymy wesołych Świąt Bożego Narodzenia pełnych zdrowia i radości. ​

 

Spotkanie z Mikołajem

„Wszystkie dzieci Mikołaja kochają

Wszystkie dzieci na Niego czekają.

Moc prezentów każdemu przyniesie,

Każe dziecko z prezentów się cieszy….”

Wizyta Świętego Mikołaja w naszym Przedszkolu to jeden z najbardziej oczekiwanych przez dzieci dni w roku. Przygotowują się do niego bardzo starannie. Wszystkie grupy przygotowują piosenkę lub wiersz, które będą mogły zaprezentować przed tak wyjątkową osobą. Na zakończenie Mikołaj obdarował dzieci wspaniałymi prezentami. Królowały zabawki, ale również książki, kredki no i przede wszystkim słodycze. Miłym akcentem spotkania było wspólne zdjęcia z naszym wyjątkowym gościem. Dziękujemy Mikołaju. Obiecujemy że będziemy grzeczni.

 


 

Przedszkole Nr 32 "CISOWIACZKI" w Gdyni
ul. Kcyńska 6, 81-005 Gdynia
telefon: 58 623 63 43