godło

 

Co nowego?

poprzednim miesiącu listopad 2018 następnym miesiącu
P W Ś C Pt S N
week 44 1 2 3 4
week 45 5 6 7 8 9 10 11
week 46 12 13 14 15 16 17 18
week 47 19 20 21 22 23 24 25
week 48 26 27 28 29 30
Brak wydarzeń

Nasze sale

 

Kaczory Donaldy

 

Kaczory Donaldy 

Najstarsze Kaczory mają zawsze dobre humory...
Dużo pomysłów mają i młodszym dzieciom chętnie pomagają.

W naszej grupie będziemy odkrywać świat, poznawać siebie i swoje możliwości z paniami - Beata K. i Ewa P., a pani Ewa K. też nam we wszystkim chętnie pomoże. 

Drodzy Rodzice!

W pierwszym tygodniu listopada dzieci będą kształtowały poczucie przynależności do wspólnoty, jaką jest rodzi­na. Rozwiną myślenie przyczynowo-skutkowe na podstawie informacji o relacjach rodzinnych. Utrwalą umiejętność stosowania określeń: najmłodszy, najstarszy, starszy od, młodszy od, wcześniej, później, na początku, następnie, na końcu. Dzieci będą uczestniczyć w zabawach dramowych, w małych grupach odgrywać scenki z życia rodzin.

Poznają literę M na podstawie słowa mapa i wykonają wiele ćwiczeń utrwalających sposób jej pisania w liniaturze. Udoskonalą umiejętność wysłuchiwania głosek i sylab w słowach oraz wyrazów w zdaniach. Poznają liczbę 3, nauczą się kreślić cyfrę 3 w powiększonej kratownicy.

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Warto wspólnie pooglądać fotografie w rodzinnych albumach, porozmawiać na temat bliższych i dalszych członków rodziny, także tych, którzy zmarli. Można wspólnie z dzieckiem zrobić drzewo genealogiczne uwzględniające dalszych członków rodziny.

W drugim tygodniu dzieci rozwiną umiejętności matematyczne poprzez utrwalenie przemien­ności rytmu dnia i nocy. Zastanowią się kiedy na niebie widać księżyc i gwiazdy, co się dzieje, gdy kończy się noc, kiedy słonce jest najwyżej na niebie, czy dzień lub noc mogą się zatrzymać. Porozma­wiają o tym czym różni się dzień od nocy, co robimy w ciągu dnia (rano, w południe, wieczorem), a co robimy w nocy. Wysłuchają opowiadania Jedna srebrna kropla i zapoznają się z cyklem obiegu wody w przyrodzie. Będą uczestniczyły w zabawach ruchowych, słuchowych i plastycznych związanych z wodą i deszczem. Poeksperymentują z wodą – poznają trzy stany skupienia wody, dowiedzą się, co pływa, a co tonie. Dzieci utrwalą pojęcia związane ze zmianami pogody w cyklu pór roku. Nauczą się odczytywać i zapisywać w formie graficznej swoje obserwacje dotyczących zmian temperatury i zjawisk atmosferycznych.

Poznają literę T na podstawie słowa termometr i wykonają wiele ćwiczeń utrwalających sposób jej pisania w liniaturze. Udoskonalą umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej, będą przeliczać sylaby i głoski w słowach, przeliczą słowa w zdaniach.

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Warto w codziennych sytuacjach zwracać uwagę dziecka na prognozę pogody np. w telewizji, radiu lub internecie i wspólnie dopasować strój do warunków atmosferycznych. Warto porozmawiać na temat sposobów spędzania czasu w różnych porach dnia: co robimy rano, w południe, po południu, wieczorem, w nocy.

Drodzy Rodzice!

W październiku nasze zabawy i zajęcia będą związane z obecną porą roku- piękną kolorową jesienią:

1. Dary jesieni

2. Dbamy o zdrowie

3. Jesienią w parku i w lesie

4. Zabawy na jesienne wieczory

ad.1

Przyniesiemy do przedszkola owoce i   warzywa, będziemy rozpoznawać je i nazywać, dzielić nazwy na sylaby i głoski, określać cechy wybranych owoców i warzyw. Zrobimy z przyniesionych owoców sałatkę owocową, wspólnie będziemy spożywać ją mając świadomość,że owoce stanowią źródło cennych witamin. Natomiast z warzyw wykonamy kukiełki wyzwalając przy tym inwencję twórczą i rozwijać kreatywność. Poznamy literę "A,a" na podstawie słowa "aparat", wyszukamy jak najwięcej słów rozpoczynających się  głoską "a", będziemy rozpoznawać literę "a" w tekstach, napisach, tytułach itp.

ad.2

Porozmawiamy o zasadach zdrowego odżywiania się, zapoznamy się z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej. Wspólnie zastanowimy się w jaki sposób spędzać wolny czas, by zachować zdrowie i sprawność. Porozmawiamy o sposobach ubierania się w poszczególnych porach roku, utworzymy zbiory elementów, poznamy znak graficzny liczby "2". Utrwalimy nawyk dbania o higienę jamy ustnej, będziemy prawidłowo szczotkować zęby, dokładnie płukać, myć swoją szczoteczkę i kubek.

ad.3

Zwrócimy uwagę na zmiany zachodzące w przyrodzie, podczas pobytu w ogrodzie przyjrzymy się drzewom i krzewom, zapamiętamy kolory jesienne, obejrzymy dojrzałe korale jarzębiny oraz orzech włoski. Poznamy kolejną literę "i I" na podstawie słowa "igła", będziemy aktywnie uczestniczyć w zabawach językowych utrwalających zapis literowy i występowanie głoski "i" w słowach. Będziemy rozpoznawać niektóre gatunki drzew po liściach i owocach, np. liść dębu- żołądź, lisć kasztanowca- kasztan, liść jarzębiny- jarzębina, liść klonu- nosek.

ad.4

W tym tygodniu będziemy uczyć się odróżniać elementy świata fikcji od rzeczywistości, utrwalimy wiedzę o zawodach ludzi związanych z pracą w teatrze, pobawimy sie w teatr, będziemy odgrywać krótkie scenki dramowe, inscenizacje. Zastanowimy się wspólnie nad tym co to jest film, jak przebiega proces powstawania filmu, gdzie można obejrzeć film, jakie są rodzaje filmów, Poszerzymy słownik o nowe pojęcia związane z filmem i teatrem: reżyser, operator kamery, dźwiękowiec, rekwizyt, aktor, aktor, widownia, scena, kurtyna. Za pomocą muzyki i tańca wyrazimy swoje emocje. Ponadto będziemy rozwijać swoje umiejętności matematyczne poprzez rozpoznawanie niektórych monet i banknotów. Spróbujemy odtworzyć rytmy słuchowo- ruchowe, układać zagadki słowne. Poznamy literę "E e" na podstawie słowa "ekran". Podczas zabaw ruchowych utrwalimy znajomość poznanych liter: "O o, A a, I i "

Poznajemy zwyczaje jeża

Na zajęciach nauczyliśmy się wiersza "Jeż", piosenki o jeżu, rozmawialiśmy o zwyczajach tych leśnych zwierząt, postaraliśmy się ulepić z masy mączno-solnej jeża. A oto nasze prace:

 

Wycieczka do Komisariatu Policji

W środę 17.10 byliśmy na wycieczce na Komisariacie Policji w Gdyni-Cisowej na zaproszenie Mamy Ksawiera. Zwiedzaliśmy pomieszczenia, w których pracują policjanci, wzbogaciliśmy nasze wiadomości o pracy policjantów.Tematem rozmów było przede wszystkim bezpieczeństwo podczas przechodzenia przez ulicę, w czasie jazdy rowerem (konieczność zakładania kasku), zachowania się wobec osób obcych. Zapamiętaliśmy numer alarmowy 112 i wiemy kiedy go używać. Kto z nas chciał to mógł zrobić odcisk swojego palca. Dowiedzieliśmy się co to jest lustro weneckie, kajdanki, przestępca, więzienie, linie papilarne. Na końcu byliśmy w radiowozie. Otrzymaliśmy piękne pamiątkowe dyplomy za wzorowe zachowanie się na Komisariacie Policji a my wręczyliśmy pracownikom upominki, które wykonaliśmy w przedszkolu. Zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do przedszkola. Dziękujemy Mamie Ksawiera za zaproszenie. 

 

 

 


 

Przedszkole Nr 32 "CISOWIACZKI" w Gdyni
ul. Kcyńska 6, 81-005 Gdynia
telefon: 58 623 63 43