godło

 

Co nowego?

poprzednim miesiącu lipiec 2018 następnym miesiącu
P W Ś C Pt S N
week 26 1
week 27 2 3 4 5 6 7 8
week 28 9 10 11 12 13 14 15
week 29 16 17 18 19 20 21 22
week 30 23 24 25 26 27 28 29
week 31 30 31
Brak wydarzeń

Nasze sale

 

Kaczory Donaldy

 

Kaczory Donaldy 

Najstarsze Kaczory mają zawsze dobre humory...
Dużo pomysłów mają i młodszym dzieciom chętnie pomagają.

W naszej grupie będziemy odkrywać świat, poznawać siebie i swoje możliwości z paniami - Aleksandrą B. i Joanna J., a pani Ewa K. też nam we wszystkim chętnie pomoże. 

„ Maj to piękny miesiąc matki,

dla której wszędzie kwitną kwiatki.

Trawa płaszczem się zieleni,

aby mogła stąpać po tej ziemi.”

                        Drodzy Rodzice!

     W pierwszych dniach maja rozmawiać będziemy o roli książki w naszym życiu. Poznamy różne rodzaje książek oraz zawody związane z ich powstaniem: pisarza, poety, autora, redaktora, ilustratora, drukarza. Planowane wyjście do biblioteki zrealizujemy w czerwcu, kiedy to pojedziemy do słynnej biblioteki dworcowej „ Stacja Kultura” w Rumi. W drugim tygodniu przyglądać się będziemy faunie i florze łąk. Będziemy podpatrywać naturę oraz poszukiwać wiadomości w dostępnych źródłach informacji. Natura będzie stanowiła źródło inspiracji do działalności plastycznej, którą bardzo lubimy.

       Na dłużej zatrzymamy się przy tematyce rodziny. Poznamy zawody naszych rodziców, ich domowe obowiązki, pomyślimy o tym, jak wspierać się wzajemnie i służyć pomocą – tak na co dzień, nie tylko od święta. Przygotujemy grupową uroczystość – Święto Rodziny. Ważnymi członkami naszych rodzin są zwierzęta – najwierniejsi przyjaciele. Wymieniać się będziemy informacjami o naszych ulubieńcach, poznamy zawód weterynarza. Zbierzemy informacje na temat zwierząt egzotycznych. Porozmawiamy o zagrożeniach jakie niesie spotkanie z nieznajomymi zwierzętami, poznamy odpowiedzialne zachowania w takich sytuacjach.

Poznamy litery „ Ł,ł, Z,z” i dokonywać będziemy analizy i syntezy słuchowej głoskowej coraz trudniejszych słów. Ćwiczyć będziemy technikę czytania nie tylko sylab, ale także wyrazów utworzonych z poznanych już liter oraz prostych zdań. Bawić się będziemy słowem tworząc rymy, łańcuch skojarzeń, odszukując słowa ukryte w słowach, rozwiązując rebusy i zagadki...... Poznamy też cyfry 8- 10 oraz dokonywać będziemy operacji matematycznych dodawania i odejmowania. Rozwiązywać będziemy proste zadania z treścią, odtwarzać rytmy i układy sekwencyjne.

         Poznamy też nowe wiersze i piosenki, brać będziemy udział w zabawach rytmiczno – ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych organizowanych coraz częściej na powietrzu.

KOCHANI RODZICE

Kwiecień plecień bo przeplata...

W nowym miesiącu będziemy poruszać się wokół następujących tematów kompleksowych:

Na wsi.

1. Praca rolnika.

2. Chronimy środowisko.

3. Kto ty jesteś?

  • Postaramy się :
  • budować krótkie wypowiedzi na temat sytuacji przedstawionej na ilustracji,
  • słuchać krótkich utworów literackich i odpowiadać na pytania dotyczące ich treści,
  • zrozumieć znaczenie pojęć : zagroda, farma, nabiał, ekologia, segregacja śmieci,
  • dowiedzieć jak powstaje chleb,
  • czytać globalnie nazwy zwierząt hodowlanych,
  • zapamiętać gdzie na mapie leżą : Kraków, Warszawa,
  • poznać symbole związane z Polską,
  • układać zdania na dany temat,
  • wyodrębniać wyrazy w zdaniu,
  • dokonywać analizy i syntezy prostych słów,
  • rozpoznawać i nazywać litery: j, J, w, W, f, F
  • przestrzegać zasad podczas zabawy grami planszowymi,
  • przestrzegać zasad zgodnego współdziałania,
  • dokonać porównania środowiska wiejskiego i miejskiego,
  • wymieniać i wskazywać czynności jakie wykonuje w swojej pracy rolnik,
  • dostrzegać i nazywać zmiany zachodzące w przyrodzie podczas wiosny na wsi,
  • nazywać i wskazywać zwierzęta z zagrody wiejskiej i ich dzieci,
  • wymieniać powody, dla których nie należy zaśmiecać środowiska,
  • prawidłowo segregować odpady,
  • przeliczać elementy zbioru,
  • zapisywać działania z wykorzystaniem znaku „+”,
  • rozwiązywać proste zadania z treścią,
  • rysować i malować na określony temat,
  • komponować prace za pomocą materiałów wtórnych,
  • kolorować rysunki konturowe,
  • rysować w tunelu i po śladzie,
  • kreślić linie poziome, pionowe i ukośne,
  • śpiewać piosenki indywidualnie i w grupie,
  • aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
  • właściwie reagować na umówione wcześniej sygnały wzrokowe i dźwiękowe, w sposób bezpieczny bawić się na przedszkolnym placu zabaw

DRODZY RODZICE!



       
W miesiącu MARCU uważnie obserwować będziemy przyrodę aby wypatrzyć symptomy nadchodzącej wiosny. Poczynione obserwacje zapisywać będziemy w kalendarzu pogody. Założymy wiosenną hodowlę w sali. Podczas czynności pielęgnacyjnych, takich jak: sadzenie cebulek, wysiewanie nasion, podlewanie, obserwacja wzrostu, przesadzanie sadzonek do ogródka, dowiemy się czego rośliny potrzebują do życia. Wzbogacimy wiadomości o faunie i florze typowej dla okresu wiosennego. Wyjaśnimy sobie znaczenie pojęcia: „ w marcu jak w garncu”. Włączymy się również do prac porządkowych w naszym ogródku przedszkolnym.

        Przygotowywać się będziemy do Świąt Wielkanocnych. Omówimy polskie tradycje świąteczne, poznamy symbolikę produktów wielkanocnej święconki. Weźmiemy udział w rekolekcjach organizowanych w przedszkolu. Taka tematyka naszych działań zapewnia, że nauczymy się wielu nowych piosenek, wierszy a działalność plastyczna będzie dla nas źródłem radosnych przeżyć. Myślimy już o wiosennym przedstawieniu teatralnym i prosić będziemy rodziców o pomoc w przygotowaniu dla nas strojów. Na miesiąc marzec planujemy wyjazd do Muzeum Miasta Gdyni oraz wizytę w szkole.

Poznamy litery G, g, C, c, i dokonywać będziemy analizy i syntezy słuchowej głoskowej coraz trudniejszych słów. Ćwiczyć będziemy technikę czytania nie tylko sylab, ale także wyrazów utworzonych z poznanych już liter oraz prostych zdań. Bawić się będziemy słowem tworząc rymy, łańcuch skojarzeń, odszukując słowa ukryte w słowach, rozwiązując rebusy i zagadki...... Poznamy też cyfrę 7 a poprzez dopełnianie lub eliminowanie niepotrzebnych elementów zbioru przygotowywać się będziemy do dokonywania operacji matematycznych dodawania i odejmowania. Rozwiązywać będziemy proste zadania z treścią, odtwarzać rytmy i układy sekwencyjne.

            Na nadchodzące Święta Wielkanocne życzymy Wszystkim

                           WIELE RADOŚCI

                       I WIOSENNEGO OPTYMIZMU.

Drodzy Rodzice !!!

Nadszedł nowy miesiąc. W lutym będziemy poruszać się wokół następujących tematów kompleksowych:

  • Nasze ulubione baśnie.
  • Karnawał.
  • W dawnych czasach.
  • Kiedy patrzę w niebo.

    Będziemy:

  • słuchać opowiadań, wierszy, bajek i baśni
  • śpiewać piosenki
  • doskonalić naszą sprawność manualną poprzez malowanie, wyklejanie, wycinanie
  • doskonalić spostrzegawczość oraz pamięć logiczną
  • aktywnie uczestniczyć w zabawach badawczych
  • dokonywać klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybrane dwie cechy
  • ślać część wspólną
  • uczyć się pisać cyfrę 6 i 7
  • nazywać planety w Układzie Słonecznym
  • układać zdania na określony temat
  • wyodrębniać słowa w zdaniu
  • dokonywać analizy i syntezy sylabowej
  • wyróżniać głoski na początku wyrazu
  • czytać globalnie różne wyrazy
  • poznawać litery: n, N, s, S, r, R
  • wychwytywać powtarzające się sekwencje
  • prawidłowo trzymać przybory malarskie i pisarskie
  • kolorować rysunki konturowe
  • rysować w tunelu i po śladzie
  • kreślić linie ukośne, pętelki na ograniczonej powierzchni
  • doskonalić sprawność motoryczną, umiejętność rzutu do celu
  • właściwie reagować na sygnały wzrokowe i dźwiękowe
  • odgadywać zagadki.
  • Poznamy zakątki Gdyni, z Waszą pomocą stworzymy w naszej sali kącik o Gdyni, wybierzemy się także do Muzeum Miasta Gdyni

Witamy Nowy 2018 Rok.

           Życzymy, aby był pomyślny dla Wszystkich.

                        Niech nam w radości upłynie,

                        Przyniesie nowe przygody,

                        Da zdrowie całej rodzinie,

                        I wiele słonecznej pogody.

        W pierwszym tygodniu stycznia rozmawiać będziemy o naszych noworocznych postanowieniach, o upływie i następstwie czasu: dni, tygodni, miesięcy i pór roku. Zainteresujemy się zegarami i kalendarzem. Korzystać będziemy z uroków i darów zimy organizując zabawy na śniegu. Piękno zimowego krajobrazu będzie naszą inspiracją w działaniach plastycznych oraz badawczych. Poznamy warunki życia ludzi a także faunę i florę okolic podbiegunowych. Pamiętać będziemy też o dziadkach, których darzymy miłością i szacunkiem, gdyż odgrywają wielką rolę w życiu naszych rodzin. Przygotujemy w przedszkolu uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. Poznamy litery P,p, Y,y, B,b i dokonywać będziemy analizy i syntezy słuchowej głoskowej coraz trudniejszych słów. Podejmować będziemy próby czytania nie tylko sylab, ale także wyrazów utworzonych z poznanych już liter. Bawić się będziemy słowem tworząc rymy, łańcuch skojarzeń, odszukując słowa ukryte w słowach, rozwiązując rebusy i zagadki...... Poznamy też cyfry 4 i 5 a poprzez dopełnianie lub eliminowanie niepotrzebnych elementów zbioru przygotowywać się będziemy do dokonywania operacji matematycznych dodawania i odejmowania. Rozwiązywać będziemy proste zadania z treścią, odtwarzać rytmy i układy sekwencyjne. Oczywiście nauczymy się też nowych wierszy i piosenek.

   DRODZY   RODZICE !!!

Grudzień to wyjątkowy miesiąc w roku, czas oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia.

W tym miesiącu będziemy poruszać się w obszarach następujących tematów kompleksowych:

  • Świąteczne pocztówki.
  • Zwierzęta zimą.
  • Spotkanie przy wigilijnym stole.
  • Świąteczne zwyczaje.

Będziemy więc:

  • samodzielnie układać życzenia, robić koperty i pocztówki świąteczne,
  • bawić się w pomocników Świętego Mikołaja ucząc się odczytywać kody, licząc i klasyfikować przedmioty,
  • gościć w przedszkolu Mikołaja,
  • poznamy literę k, K jak koperta, Kamil oraz u jak ul,
  • śpiewać piosenki samodzielnie i w grupie,
  • uczestniczyć w swobodnych rozmowach z innymi dziećmi i nauczycielem,
  • poznawać nowe wiersze i próbować je zapamiętać,
  • słuchać opowiadań i wierszy znanych autorów,
  • przeliczać wyrazy w zadaniu,
  • dzielić wyrazy na sylaby,
  • dokonywać analizy i syntezy głoskowej prostych wyrazów,
  • czytać wyrazy złożone z poznanych liter,
  • w dalszym ciągu doskonalić naszą sprawność manualną,
  • poznawać nowe techniki plastyczne,
  • poznawać gatunki ptaków, które przebywają w naszym przedszkolnym ogrodzie,
  • dokarmiać ptaki w naszym ogrodzie,
  • układać historyjki obrazkowe wg. kolejności,
  • doskonalić spostrzegawczość oraz pamięć logiczną,
  • doskonalić porównywanie długości za pomocą określeń długi - krótki,
  • budować krótkie wypowiedzi na temat nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia oraz wyglądu lasu zimą w oparciu o ilustracje,
  • rozmawiać na temat przedświątecznych porządków oraz potraw wigilijnych,
  • poznawać zwyczaje i tradycje świąteczne,
  • ubierać choinkę w piękne ozdoby,
  • wystawimy świąteczne przedstawienie dla Was rodzice oraz zaproszonych gości,
  • a jak pogoda dopisze będziemy wychodzić do ogrodu przedszkolnego i na spacery wokół przedszkola,
  • wybierzemy się na wycieczkę na pocztę,
  • zaprosimy do przedszkola Pana Leśnika

W kolejnym, jesiennym miesiącu realizować będziemy treści wokół tematyki:

  1. Kto ty jesteś?;
  2. Na starej fotografii;
  3. Mali artyści;
  4. Ciepło i miło;

Jako najstarsza grupa, przygotujemy uroczystą akademię z okazji Dnia Niepodległości. Przy tej okazji poznawać będziemy Polskę – jej legendy i symbole. Dowiemy się jak wygląda mapa Polski i co możemy z niej odczytać. Podążając szlakiem Wisły poznamy kolejne miasta oraz ich najbardziej znane zabytki. Dowiemy się, że Polska jest częścią Unii Europejskiej, poznamy jej flagę oraz hymn. Nauczmy się też pierwszej zwrotki hymnu Polski.

   W kolejnym tygodniu zajmować się będziemy przeszłością. Pomogą nam w tym stare fotografie z albumów rodzinnych, wykonane przy pomocy rodziców drzewka genealogiczne. Nauczymy się przedstawiać członków rodziny i określać stopień pokrewieństwa. Poznamy zabawy, zabawki, przedmioty codziennego użytku używane w czasach naszych dziadków.

   Zajmować się też będziemy sztuką. Poznamy pracę malarza, rzeźbiarza, dowiemy się po co chodzi się do muzeum.

   W ostatnim tygodniu rozmawiać będziemy o cieple. Nauczymy się właściwie dobierać ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych, dowiemy się na czym polega praca krawcowej i skąd się bierze wełna. Poznamy różne źródła energii i miejsca, w których zawsze jest ciepło.

   Będziemy układać i opowiadać historyjki obrazkowe wg chronologii zdarzeń, ćwiczyć pamięć odroczoną, przyswajając nowe piosenki i wiersze. Poznamy nowe litery: E,e, T,t, D,d, I,i. Próbować będziemy czytać sylaby i wyrazy złożone z dotychczas poznanych liter. Ćwiczyć będziemy koordynację wzrokowo – ruchową i sprawność manualną kreśląc szlaczki, litery i cyfry w tunelu, po śladzie, obok wzoru. Poznamy liczę i cyfrę 2, 3, nauczymy się określać, który element jest pierwszy, drugi, trzeci. Przygotowywać się będziemy do dokonywania operacji matematycznych: dodawania i odejmowania dokładając lub odbierając elementy do 3. Porównywać będziemy liczebność zbiorów posługując się określeniami: więcej, mniej o 2,3. Nauczymy się sprawnie ustawiać w dwuszeregu i trójkami. Ćwiczyć będziemy wrażliwość słuchową odtwarzając rytmy , układając rymy, odnajdując słowa ukryte w słowach, dokonując analizy i syntezy słuchowej głoskowej rozróżniając słuchowo spółgłoski od samogłosek. Drodzy rodzice! Prosimy o wsparcie abyśmy sprostali tym trudnym wyzwaniom.

DRODZY RODZICE !

Nadeszła kolorowa jesień. W październiku postaramy się :

  • przestrzegać umów,
  • słuchać w skupieniu dłuższych utworów literackich,
  • utrwalić literę a,
  • poznawać nowe wierszyki i piosenki,
  • przez dłuższą chwilę skupiać się na wykonywanym zadaniu,
  • doprowadzać zadanie do końca,
  • rozwijać sprawność manualną w trakcie działalności plastycznej,
  • nazywać jesienne kolory,
  • zapamiętać nazwy drzew,
  • rozpoznawać drzewa, ich liście, owoce i nasiona,
  • zapamiętać wygląd i nazwy zwierząt leśnych,
  • poprawnie przeliczać różne przedmioty,
  • doskonalić naszą spostrzegawczość opowiadając co widzimy na obrazkach,
  • mówić poprawnie pod względem gramatycznym,
  • poznawać znaczenie nowych wyrazów,
  • wyszukiwać wyrazy na daną głoskę,
  • dzielić wyrazy na sylaby,
  • przeliczać wyrazy w zdaniu,
  • dokładnie wykonywać ćwiczenia ruchowe,
  • nazwać części naszego ciała,
  • wskazać różnice w wyglądzie ciała różnych ludzi,
  • zapamiętać numery alarmowe,
  • ustalić w jakich sytuacjach należy wzywać pomoc,
  • bezpiecznie korzystać ze sprzętu ogrodowego.

Wybierzemy się na spacer do pobliskiego parku oraz lasu aby zobaczyć jak w tych miejscach wygląda jesień.

Zaprosimy do przedszkola p. Policjanta oraz wybierzemy się na pobliskie skrzyżowanie.

 

Węzeł ciepłowniczy

Dnia 26 kwietnia wyposażeni w nowe kamizelki odblaskowe wybraliśmy się na poszykiwanie węzłą ciepłowniczego. Jak myślicie czy udało nam się go znaleźć ???

 

Cieło i bezpieczeństwo

Dnia 24 kwietnia odwiedziła nas Pani Ekspert z Okręgowego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej, która przeprowadziła warsztaty. Dowiedzieliśmy się m.in. skąd się bierze u nas w domowych kaloryferach ciepło. W prezencie dostaliśmy od Pani Ekspert kredki oraz kamizelki odblaskowe z napisem "OPEC". My w podziękowaniu wręczyliśmy naszemu gościowi dyplom.

 

Mali ogrodnicy

Wiosna za oknem a my zabawiliśmy się w małych ogrodników. Z pomocą Pana Jerzego sadziliśmy w naszym przedszkolnym ogrodzie bratki.

 

Warsztaty cukiernicze

Dnia 26 marca gościliśmy w naszej grupie  Panią   Michalinę   z  Delecty, która przeprowadziła warszaty cukiernicze, zdobiliśmy baranki, kurczaczki z zajączki z ciasta. Tp była ciężka praca ale jaki efekt. Zobaczcie sami.

 

Dzień mózgu

 Dnia 9 marca zostaliśmy zaproszeni do Szkoły Podstawowej Nr 40 na obchody Dni Mózgu. Czekało na nas wiele atrakcji i zadań: musieliśmy odgadnąć zagadki, liczyć, pisać, a nawet czytać. Humory nam dopisały. Bawiliśmy się super.

 

Dzień Kobiet

Dnia 8 marca obchodziliśmy w naszej grupie Dzień Kobiet, były przeznty i dyplomy od naszych chłopców.

 

W Muzeum Miasta Gdyni

Dnia 7 marca wybraliśmy się z naszymi Paniami do Muzeum Miasta Gdyni. Po długiej podrózy trolejbusem dotarlismy na miejsce. W muzeum czekała na nas Pani przewodnik, która zabrała nas na III piętro, gdzie mogliśmy zobaczyć wystawę poświeconą Gdyni. Gdy już trochę zaczęliśmy się nudzić zeszliśmy na dół do wielkiej sali, gdzie przygotowane były dla nas kolorowe kartki, klej, kredki, nozyczki i sami staliśmy się twórcami, projektowaliśmy domy. Ale to było wyzwanie. 

 

Wigilia u Kaczorów

Dnia 18 grudnia odbyła się w naszej grupie Wiglia. Był opłatek, życzenia, wspólny posiłek przy pięknie przystrojonym stole.

 

Dzień Osób Niepełnosprawnych

Dnia 8 grudnia odwiedziliśmy Szkołę Podstawową Nr 40, gdzie braliśmy udział w warsztatach z okazji Dnia Osób Niepełnosprawnych. Dowiedzieliśmy się bardzo ciekawych i pouczających rzeczy.

 

Pierniki

Dnia 5 grudnia osbyły się w naszej grupie warsztaty z ozdabiania pierników, które poprowadziła Pani Michalina z Delecty. Była super pyszna zabawa.

 

Mały fotograf

Z cyklu ,,Poznajemy ciekawe zawody" zaprosiliśmy do przedszkola naszego zaprzyjaźnionego fotografa- Pana Zbyszka. Pan Zbyszek w bardzo ciekawy sposób opowiedział, a nawet pokazał nam jak powstają zdjęcia. Mogliśmy sami profesjonalnym aparatem zrobić sobie fotke. A rezultaty naszej pracy już mogliście zobaczyć sami.

 

Mały artysta

W ostatnich dniach listopada bawiliśmy się w małych artystów. Oglądaliśmy albumy z różnymi dziełami sztuki. Rysowaliśmy swój autoportret. Tworzyliśmy przedszkolne grafitti.

 

Liczymy

Nawet z darami jesieni można uczyć się matematyki.

 

Dzień chłopaka u Kaczorów

W piątek 29 wrzesnia obchodziliśmy Dzień Chłopaka. Nasze Panie przygotowały dla nas dużo ciekawych zabaw, a nasze koleżanki rysowały nasze portrety. Każdy z nas dostał certyfikat Super Chłopaka oraz fajne prezenty. To był niezapomniany dzień.

 

Jesienne zabawy w ogrodzie

Już jesień za okenem a nam humory wciąż dopisują.

 


 

Przedszkole Nr 32 "CISOWIACZKI" w Gdyni
ul. Kcyńska 6, 81-005 Gdynia
telefon: 58 623 63 43