godło

 

Co nowego?

poprzednim miesiącu styczeń 2018 następnym miesiącu
P W Ś C Pt S N
week 1 1 2 3 4 5 6 7
week 2 8 9 10 11 12 13 14
week 3 15 16 17 18 19 20 21
week 4 22 23 24 25 26 27 28
week 5 29 30 31
Śr Lut 14 @08:00 - 05:00PM
Teatrzyk

Nasze sale

 

Kubusie Puchatki

 

Kubusie Puchatki 

Wesołe, figlarne Puchatki to niezłe gagatki.
Chętnie zaśpiewają, bajeczki poznają,
wszystkie smutne i wesołe dzieci do zabawy zapraszają.


Śpiewać, tańczyć i rysować oraz wierszyki recytować postarają się nauczyć - pani Marzena B.i pani Iwona W. Z naszymi paniami współpracują w grupie - pani Ewa D. 

w miesiącu styczniu postaramy się:

 

  • dostrzegać urok, charakterystyczne cechy krajobrazu zimowego,
  • zrozumieć przyczyny i zależności zachodzące w przyrodzie wraz ze zmianą pór roku,
  • dokonywać operacji umysłowych – wnioskowanie, analiza, porównywanie,
  • dobierać elementy do ilustracji,
  • dostrzegać kulę i koło w otoczeniu,
  • rozwiązywać zagadki o tematyce zimowej,
  • ćwiczyć technikę wycinania,
  • prawidłowo trzymać nożyczki,
  • poznać liczebniki porządkowe,
  • przeliczać elementy w zakresie 5 i więcej,
  • czerpać radość z działalności plastycznej,
  • wyrażać doznania estetyczne, których dostrzega w świecie przyrody,
  • wyróżniać i poprawnie nazywać figurę płaską i przestrzenną – kula, koło
  • poprawnie stosować określenia wielkości,
  • spokojnie oczekiwać na swój udział w zabawie,
  • wykazywać się twórczą inwencją ruchową,
  • akceptować propozycje innych,
  • reagować na sygnały słowne i dźwiękowe,
  • aktywnie uczestniczyć w zajęciach umuzykalniających.

W grudniu postaramy się :

  • słuchać ze zrozumieniem, oceniać własne postępowanie,
  • zapamiętywać fragmenty wiersza,
  • rozpoznawać zmysłem dotyku,
  • przeliczać w zakresie 5 i więcej,
  • rozpoznawać, nazywać kolory,
  • ćwiczyć sprawność manualną,
  • wycinać nożyczkami,
  • aktywnie uczestniczyć w zajęciach umuzykalniających,
  • dokonywać samooceny,
  • zapamiętywać szczegóły opowiadania,
  • klasyfikować według jednej cechy,
  • sprawnie przebierać się w strój gimnastyczny,
  • ćwiczyć pamięć odroczoną – przypominać sobie fragmenty opowiadania czytane wcześniej.
  • doskonalić umiejętności językowe,
  • rozwiązywać łamigłówki obrazkowe, dobiera je do fragmentów opowiadania,
  • przygotowywać się do Świąt Bożego Narodzenia
  • bawić się z rodzicami.  

W listopadzie postaramy się:

  • posługiwać się liczebnikami porządkowymi
  • klasyfikować według cech jakościowych
  • przeliczyć 5 przedmiotów lub więcej
  • grupować i porządkować przedmioty określając słownie przyjęte kryteria
  • wiedzieć, że kraj w którym mieszkamy to Polska
  • rozpoznawać symbole narodowe – barwy, godło
  • powtarzać rytm śpiewanej piosenki
  • wykonywać ćwiczenia emisyjne na podstawie piosenki
  • powtarzać za nauczycielem wybrane fragmenty piosenki
  • kolorować według wzoru
  • uwzględniać w wypowiedziach kolejność zdarzeń, zależności przyczynowo – skutkowe
  • składać obrazek z części
  • bawić się rymem i rytmem słów
  • recytować wiersze indywidualnie i w grupie
  • wypowiadać się spontanicznie na określony temat
  • wyrażać swoje myśli, opowiadać o uczuciach
  • dostrzegać w krajobrazie zmiany charakterystyczne dla jesieni
  • dorysowywać brakujące części
  • zdobywać nowe doświadczenia plastyczne – papieroplastyka
  • aktywnie uczestniczyć w zabawach badawczych
  • rysować po wyznaczonych liniach opisuje słownie obraz lub ilustrację
  • wykonywać ćwiczenia ortofoniczne

W tym jesiennym miesiącu każdy z nas:

  • wypowiada się na temat określony
  • słucha ze zrozumieniem,
  • odpowiada na zadawane pytania w sposób logiczny,
  • przestrzega zasad bezpiecznego zachowania się w łazience
  • układa obrazki według kolejności
  • przelicza w zakresie 5
  • inscenizuje ruchem opowieść nauczyciela
  • zna wygląd, nazwy i przeznaczenie przyborów toaletowych;
  • dorysowuje brakujący element w rysunku – włosie szczotki;
  • tworzy rysunek techniką łączenia kropek;
  • wypełnia kontur obrazka kredką;
  • stempluje palcem;
  • grupuje, klasyfikuje przybory toaletowe według przeznaczenia,
  • rysuje po śladzie, dorysowuje linie pionowe,
  • maluje, stempluje palcem – przybory toaletowe
  • rozwiązuje zagadki słowne
  • próbuje tworzyć skojarzenia – pasta – szczoteczka do zębów, kubek, woda – kran, mydło, ręcznik, itp
  • rozwiązuje zagadki słowne, obrazkowe
  • zna zasady zachowania się w ciągu komunikacyjnym
  • zapamiętuje słowa piosenki
  • prawidłowo dobiera kolory
  • sprawnie przebiera się do ćwiczeń
  • wykazuje się aktywnością fizyczną, inicjatywą, fantazją
  • odtwarza czynności i zjawiska bazując na własnej wiedzy, spostrzegawczości
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania ćwiczeń
  • wystukuje prosty rytm
  • podejmuje próbę dzielenia słowa na sylaby
  • umie opisać grzyby, podaje ich charakterystyczne cechy (borowik, muchomor)
  • podejmuje zabawy z instrumentami perkusyjnymi
  • próbuje tworzyć zbiory według określonej cechy – jadalne, trujące
  • porównuje wielkości
  • dobrze się bawi i zdobywa coraz to nowszą wiedze

 

Przygotowania i Wigilia w naszej grupie

W tym roku przygotowywaliśmy dla wszystkich dzieci z przedszkola kluski z makiem. Całkiem sprawnie nam poszło. Po wykonaniu wszystkip prac w odświętnych ubraniach i nastrojach zasiedliśmy do pięknie przygotowanego stołu.

 

 

Nie ma śniegu ? U nas jest.

Nie ma śniegu w zimę ? Ależ jest i to wyczarowany przez Krasnoludki i Kubusie. Zobaczcie sami jak czarujemy :)

 

Dzieła wykonane solą kuchenną

Czy można prace plastyczne wykonywać przy pomocy soli ? My i Krasnoludki wiemy, ze tak. Właśnie to robimy. Zobaczcie sami.

 

Malowanie rosnącą farbką

To nie jest pomyłka. Malowaliśmy wspólnie z Krasnoludkami farbką, która rośnie pod wpływem ciepła fal z kuchenki mikorfalowaj.

 

???????

Drożdże + woda utleniona + płyn do kąpieli = świetna zabawa. Dzisiaj badaliśmy pianę - z jakich składników będzie jej więcej - czy sama woda utleniona z drożdżami czy z dodatkiem płynu do kąpieli. Zobaczcie sami.

 

 

Teatrzyk "Rzepka inaczej"

Ale nasi rodzice dali przedstawienie. Rewelacja, nawet więcej - jak to powiedział jeden z naszych tatusiów - petardza !!!

 

Mała fala, sztorm

Mała fala czy sztorm ? Tak bawimy się w marynarzy na okręcie.

 

Sami ...

Sami idziemy po zakupy, no pod opieką pań, ale sami kupujemy, sami kroimy owoce, sami przygotowujemy słodki podwieczorek i sami jemy. Zobaczcie naszą relacje.

 

Co narysowali rodzice ?

Jaką niespodziankę przygotowali nam rodzice ? Było dużo śmiechu i zagadki - co to jest na rękawiczkach, kto ma talent do rysowania, my czy rodzice ? Mamo, tato zobaczcie swoje dzieła :)

 

Zabawa inna niż wszystkie

Zabawa, jak zabawa - ale nie dzisiaj. Pani przyniosła nam nowe klocki, takie duże. Przydały sie nam nie tylko do budowania ale i ćwiczenia. Zobaczcie sami jak nasza koleżanka Ala pięknie sobie radzi.

 

Z wizytą u stomatologa

Dzisiaj byliśmy u stomatologa w gabinecie "Twój dentysta". Było fajnie. Panie pokazywały nam jak myć zęby aby zawsze były zdrowe, siadaliśmy na fotel i wiemy już jak działają wszystkie te okropne narzędzia jak wiertła, ssawki i inne takie maszyny do leczenia i pielęgnacji zębów. Panie pokazały nam jak prawidłowo dbać o nasze ząbki.

Bardzo dziękujemy personelowi gabinetu za miłe przyjęcie, poświęcony czas i pokazanie nam jak dbać o nasze zabki:)

 

 

Zabawy ruchowe i manipulacyjne z Krasnoludkami

Bawimy się z Krasnoludkami ćwicząc naszą sprawność ruchową i spostrzegawczość - gdzie podziały się guziki ?

 

 

Zabawy w pajaki

Dzisiaj bawiliśmy się w pająki. Pani zrobiła nam pajęczyne a naszym zadaniem było "złapać" w sieć kolorowe kileczki papieru. Oj trudne to było zadanie.

 

Co to jest ?

No własnie - co to jest ? Trochę maczki ziemniaczanej, trochę ciepłej wody a na koniec magiczny składnik i zabawa gotowa. Zobaczcie sami.

 

Obrazek inny niż wszystkie

Malowanie - to nasza ulubiona zabawa plastyczna. Tym razem malowaliśmy dmuchając przez słomkę. Efekty zobaczcie sami.

 

Słomka w roli głównej

Jak można bez pomocy rąk "przenieść" kłóko ? Można, chociaż ciężka to praca. Do czego posłużyła nam jeszcze dzisiaj słomka ? Dzięki niej usprawnialiśmy aparat mowy i zrobiliśmy przy okazji "twórczy" bałagan. Zobaczcie sami.

 

Jesienna zasłonka

Czy zasłonkę można tylko szyć ? My zrobiliśmy bez igły i nici, taką naszą - jesienne. Podczas "szycia" utrwalaliśmy kolory, wielkości, klasyfikowaliśmy liście. Do tej pory nie wiemy czy była to nauka czy zabawa.

 

 

Zabawy z kasztanami

Jak można bawić się z kasztanami ? Zobaczcie sami.

 

W Teatrze Muzycznym

Nasz pierwszy wyjazd i to gdzie - do Teatru Muzycznego na spektakl "Brzechwa dla dzieci" czyli dla nas. Było fajnie.

 

Głosnie czytanie

Czytanie bajek - to coś dla nas.

 


 

Przedszkole Nr 32 "CISOWIACZKI" w Gdyni
ul. Kcyńska 6, 81-005 Gdynia
telefon: 58 623 63 43